Kekok.. canggung.. awkward..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Kekok.. awkward.. korang pernah rasa..
perasaan yang tetiba korang rasa janggal nak bergerak dan buat apa saja yang korang pernah buat sebelum nie secara normal.. rasa buat sesuatu tue salah tak salah jew.. lepas tue diperhatikan..
kekok weh.. suatu perasaan yang paling aku tak suka dan paling benci..

perasaan nie selalu muncul..
bila aku berada diantara family dan kawan-kawan..
mana aku nak layan dulu bila tengah berada diluar sama-sama..??
bila jalan2 dengan kawan2 kolej atau intake.. bertembung dengan kawan kelas yang rapat..
diorang nie boleh masuk sesama sendiri kew..??
jalan dengan kawan perempuan..
tiba-tiba kawan classmate lelaki tegur.. terkedu kejap..
dan yang paling ketara sekali..
bila  berjalan dengan seorang kawan..
tapi bertembung pula dengan musuh kawan aku tue.. sedangkan aku tak bermusuh dengannya.. bila dia tegur.. situasi yang kekok giler-giler akan berlaku pada aku.. nie isu yang aku nak ketengahkan sekarang...

Mak aku pernah berpesan.. kalau dia bermusuh dengan sapa2.. aku adik beradik buat la baik.. jangan ikut mak.. so bila berkawan.. aku selalunya ikut pesanan mak aku.. musuh kawan aku tak semestinya musuh aku.. sebab bagi aku tak baik gaduh-gaduh.. terutama bila tak ada sebab untuk kita.. diorang bergaduh bersebab.. so bila kita kenal sesama kita.. tak semestinya apa yang kawan kita tak puas hati dengan kawan lain.. adalah sama yang dengan kita rasa... kekadang aku rasa benda tersebut terlalu remeh dan kecil yang tak perlu ambil simpan dalam perasaan pun.. kerana ia boleh menyebabkan penyakit hati.. so aku buat bodo jew la untuk beberapa hal.. mungkin buat orang pun tak suka dengan cara fikiran aku.. tapi tue lah.. tue la juga  intake aku selalu cakap.. aku nie terlalu think positif sangat.. malas nak ambil gaduh.. sampai kena pijak kepala.. ok biarkan selagi diorang mampu...

tapi bagi orang lain.. bila diorang bermusuhan.. teman rapat mesti kena ikut temannya.. walaupun si fulan tak ada kaitan langsung dengan si fulan..  setiakawan katakan.. kalau tak bergaduh sama di kategori sebagai tikam belakang kawan.. urmm.. macam mana situasi tue.. kekok kan.. macam mana pula perasaan anda kalau berada dalam situasi tersebut..???

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...