Retreat in Paya Indah Wetland..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

After submit manuscript and before start collection data for second rotation.. 
sebagai reward sikit dari supervisor kepada kami team CSG..
dia arrange retreat  di Paya Indah Wetland untuk kami..
enjoy-enjoy sambil bbq ramai-ramai...
retreap buat disitu pun sebab ada kawan jadi pen. pegawai di situ..
doc minta la tolong dia arrange sikit.. sambil enjoy bersama...
 

Tempat dia sangat best.. kalau tak ambil dorm la.. uhuh..
chalet dia rasa macam tengah ber'honeymoon' pula..
 satu katil king dengan toilet with tub mandi..
 
tapi serangga macam bermusim jew diluar..
pagi boleh tengok dragonfly penuh berterbangan di padang tue..
biasa la tepi payakan.. banyak la pepatung..
tengah hari lalat.. secara magic boleh kacau kami punya bbq...
dan maghrib.. suasana yang tak boleh blah..
armed mosquito forced datang menyerang..
so orang sibuk membakar aku lari masuk bilik dulu..
buat apa yang patut..
tengah malam dah sunyi sikit dari nyamuk..

Tapi sepanjang retreap tue..  aku terfikir sejenak..
dah berjayakan kawan-kawan aku dulu..
masing-masing ada kehidupan sendiri..
kalau dulu kita tengok dia tak ambil kisah.. sekarang dah ada kerjaya sendiri..
cotcet.. potpet..cotcet.. potpet..
ada pula yang dah bina keluarga...
2 3 tahun lagi tengok pula kawan2 lab aku pula..
bina kerjaya.. kehidupan.. dan keluarga sendiri..
aturan tuhan tue cantikkan.. kalau kita pandai menyusunnya..
subahanallah..

semoga kawan-kawan aku bahagia hendaknya...

Bergambar kenangan di Rumah Melayu..



Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...