Weekend is struggle tyme...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.

Tanggal 21hb.. dah semakin dekat..
Mulalah hari struggle habis-habisan before submit manuskrip..
Weekend is the best tyme.. untuk struggle bagi aku..

sebab tak terganggu dengan waktu..
sebabnya aku nie memang jenis susah nak bangun pagi..
so siang aku tidur.. malam aku berjaga sampai subuh esok..
memang tak bagus untuk kesihatan pun..
tapi nak buat macam mana.. the best idea always come at the night..
sememangnya waktu siang aku tak boleh fokus buat kerja..

keadaan sekeliling yang terlalu bising kejap sana menjerit kejap sini mesin rumput
as conclusion.. aku ubah habit jadi nocturnal semula..
jaga malam.. buat kerja.. terbaikkan.. 

uhhh..
lama sudah aku tak rasa struggle gila-gila macam nie..
last aku rasa tyme fyp dulu jew..
tue pun not 100%.. sebab half of time banyak habiskan dengan watch the anime..
kalau exam atau test tyme degree..
jangan mimpi aku nak struggle..  kalau diploma mungkin yea..
memang tahap struggle gila-gila tyme diploma dulu.. sampai mata jadi panda..
degree maybe sebab penat sangat kot.. sampai diri sendiri jadi malas..
tak study pun tak pe.. malas la nak fikir apa semua..
tak dapat jawab exam tawakal jew tyme tue..
tapi nasib la.. dapat graduate dengan second class upper gak..
kalau tak mati la aku dengan cita-cita pun terkapai-kapai..  
alhamdulillah..

sekarang nie.. struggle cam nie pun still rasa enjoy..
tak tertekan.. dan rasa best study.. idea tue sentiasa datang..
maybe waktu study pun sesuai kot.. waktu malam kan tenang..

dan tak lupa gak supplement tambahan untuk otak..
buang stress.. untuk dapat idea bagus..
omega guard and vitamin b-complex
bukan nak promote tapi terasa benda tue..
sebab aku pun jenis pelupa orangnya.. dan kuat gelabah..
so bila ambil dapat kurangkan sikit benda tue.. dan fikir pun teratur sikit la..
tapi kadang-kadang mindset manusia gak kat..
bila fikir lama lagi nak kena hantar.. fikiran dia pun teratur la sikit tak mengelabah..
dan tapi lagi... kalau benda tue elok pada kita tak salah juga kita kekalkan kan..
ok.. selamat berwriting lagi.. hope my manuskrip di terima baik oleh SV.
insyallah..

mulakan dengan bismillah.. dan jom kita sambung menulis lagi.. 
jurnal.. oh jurnal...


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...