Apa yang perlu anda lakukan untuk HAPPY???

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..
HAPPY..
maybe agak subjektif untuk setiap orang...
sebabnya.. mungkin ada sesetengah orang.. dapat gula-gula sebijik dah mampu gembira.. dan melonjak kegirangan walaupun tadi bermuram durjana.. dan mungkin ada sesetengah orang dapat duit berjuta-juta secara cash depan  mata tapi masih belum mampu tersenyum dan masih berduka lara.. so happy atau gembira.. bergantung kepada kemahuan dan kehendak seseorang untuk memenuhi hatinya..

Bagi aku.. aku jenis orang yang kuat memendam rasa.. apa yang aku inginkan tak semesti aku lafazkan.. tapi aku akan sentiasa berusaha untuk dapatkannya.. kalau aku tak dapat sesuatu.. of couse la timbul perasaan kecewa.. dan sedih semestinya akan menjadi teman kepada kekecewaan aku.. tapi aku tak suka perasaan itu terus menguasai aku.. sebab aku rasa.. "ah.. perasaan yang tak mampu nak memberikan manfaat kepada aku.." dalam masa yang sama juga.. kalau kita ada perasaan sedih dan kecewa.. ia juga akan bagi aura negetif kat orang yang hampir dengan kita.. so jangan libatkan orang lain dalam hidup kita.. kau sendiri fefeeling nak sedih-sedih..  kenapa nak libatkan orang.. so cuba cari penyelesaian..


sebab prinsip hidup aku mudah.. kalau boleh.. aku hidup taknak menyusahkan orang.. aku akan cuba yang terbaik pada diri sendiri untuk buat yang terbaik dan tidak menyusahkan orang.. sebab bagi aku kita sebenarnya mampu buat sesuatu benda tersebut dengan sendiri, kekadang tue tak perlu pun menyusahkan orang lain.. massing-masing ada kudrat.. melainkan la kalau sakit atau sebagainya... walaupun begitu..  kekadang tue aku saja menyusahkan orang gak.. bukan bermaksud nak mengada.. dan bukan juga nak jadikan  dia hamba kerahan tak bertempat.. tak pun sebenarnya.. tapi saja nak menguji dia.. adakah dia iklas nak bantu kita.. adakah dia mampu buat sesuatu untuk aku suatu hari nanti.. sebab dalam pertolongan yang kecil pun sebenarnya.. kita mampu tengok sikap seseorang terhadap kita...tak kisah la dengan sesiapa pun.. dan kekadang aku saja nak menguji orang.. bukan lebih2 pun.. hehehe...

ok balik pada tajuk.. macam mana nak happy kan diri.. nak gembira.. tak susah sebenarnya.. yang penting diri sendiri kena kuat dengan MOTIVASI... motivasi diri yang menyatakan kita kuat.. kita ada kelebihan tersendiri.. kita mampu jadi sesuatu.. kita ada orang yang sayangkan kita.. so semuanya membantu..

selain itu.. kalau motivasi kita lemah.. rasa tak yakin dengan diri.. cari kawan2 yang mampu beri semangat kepada kita.. supaya kita boleh ceria kembali.. perbanyakkan aktiviti yang mampu memberi kita lupakan sesuatu dari kekecewaan tersebut.. dengar ceramah motivasi untuk kembalikan semangat  kita.. call keluarga, bercerita dengan mereka.. dan akhir sekali semestinya mengadu pada ALLAH.. untuk bagi kita kekuatan.. dan selesaikan segala permasalah kita.. insyaallah.. dia akan cuba membantu kita..

so.. sentiasa happy kan hidup mu... sebab hidup kita adalah milik kita sepenuhnya.. hanya kita mampu gembirakan hidup kita sendiri.. dengan keredhaanya...

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...