Ramadhan 1436 hijrah (2015)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.

Ramadhan 1436 Hijrah.. ramadhan tahun nie..
dimulakan dengan first week kesunyian.. second week kegembiraan.. third week ujian.. dan forth insyaallah.. kemeriahan bersama family...

kesunyiaan.. first weeks aritue.. aku rasa sangat sunyi.. sunyi tue.. memang dah datang sebelum datangnya ramadhan lagi.. sunyi yang tak terkata.. sunyi sangat.. tyme tue aku rasa.. macam nak sangat balik kampung.. tapi aku tyme tue baru sesangat jew balik kampung.. takkan nak balik lagi kan..  tapi memang aku rasa sunyi tyme tue... adakah naluri tue sebenarnya datang dari parents aku.. almaklumlah.. puasa dah dekat tyme tue.. anak-anak pula semua jauh.. mestilah parents terasa sunyi kan.. dan naluri itu sampai pada aku.. mungkinkah??.. tapi tyme aku rasa sunyi tue.. aku tekad.. ramadhan nie.. aku cuba sebaik mungkin untuk dekatkan diri dengan allah.. tapi sampai sekarang masih bertatih lagi.. nak pula sekarang tengah ber'cuti' lagi lah.. bilalah tekad tue nak sampai... lah sam... 


second week.. kegembiraan.. dah start hilang sikit kesunyian tue.. bila setiap kali buka puasa dah ada peneman.. terawih pun dah berteman.. iaitu sha black.. teman aku berbuka dan terawih.. sebab kaklaili n bul tak puasa.. so sha lah jadi peneman setia... hari2 ktorang berbuka bersama.. kecuali hujung minggu.. dan next-next.. peneman berbuka bersama kami bertambah hari demi hari.. dan srmpat juga berbuka dengan CSG ( Conservation science group) dan team lab mate aku...



inilah gaya ktorang yang sempat berbuka puasa bersama.. di fakulti dan di putrajaya...

minggu ketiga.. aku betul-betul diuji.. dimana dah berjanji dengan parent nak bali kampung buat kuih raya.. tapi kerja belum siap sepenuhnya.. then.. tyme rushing nak siapkan kerja.. tangan aku problem pula.. aku tak ingat medical term dia.. yang aku pasti dia berkait dengan salur darah yang tersepit.. disebabkan oleh kebiasan pada satu kedudukan tersebut.. dan kemungkinan dari postur tangan aku letak waktu manaip dan guna tetikus.. dan menyebabkan salur darah aku tersepit dan tangan aku sakit.. terasa macam bengkak.. tapi tak bengkak.. keadaan tue sebenarnya selalu aku rasa waktu menulis especially buat karangan kan.. dan salalunya aku akan urut-urut dan picit-picit tangan.. tapi malam tue.. aku terus tidur.. tak letak minyak.. memang itulah yang aku dapat.. maybe kesan dari curi kerusi lab juga kot.. bawa balik bilik.. uhuh...


alhamdulillah sekarang sengal-sengal tue dah kurang.. tangan pun dah boleh gengam macam biasa.. kata pisiotrapi tue.. jangan biarkan tangan.. jangan takut untuk gerak dan lawan sakit tue.. kalau tak lagi membengkak.. hari nie dah menyapu keliling rumah dah pun.. terasa selesa..  tapi untuk gengam dan sental.. terasa sakit lagi.. menaip pun aku belum berani gunakan tangan kanan.. sebab terasa sengal tue balik.. terpaksalah tangan kiri aku belajar menaip dengan libih efisin.. hehe..

dan sekarang.. minggu keempat.. aku dah berada di rumah.. insyaallah.. prepare sikit-sikit .. kemas rumah.. tolong parent untuk semuanya..




Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...