BENCI!!!!!

 BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.



Hari ini hari aku balik ke UPM "tercinta"..  bahagiakan hati.. walaupun sebenarnya berat untuk kaki melangkah keluar dari rumah... bahagia yang parent bagi sebenarnya tak ada galang ganti dengan benda lain diluar sana.. walaupun dalam bebel mereka.. marah mereka.. suruh kita buat  itu ini.. tapi pada segi kasih sayang dan penghargaan sebenarnya sangat banyak mereka luangkan pada kita tanpa meminta sedikir balasan dari keringat yang mereka curahkan.. 

namun semua tue tetap perlu kita pilih.. antara pergi untuk meneruskan perjuangan yang terakhir ini.. ataupun selesa disebalik kasih sayang yang diberikan... so.. aku terpaksa memilih untuk pergi.. meneruskan perjuangan ini.. kerana sampai bila aku nak membiarkan diri aku berada di tahap yang selesa..

hari ini... hari pertama juga.. aku menjejak kaki ke fakulti semula.. yang aku rasa berat untuk aku langkah masuk .. setelah sebulan menghabiskan sisa-sisa dirumah.. dan paling penting,.. 12 hari aku mengambil masa dirumah untuk melupakan kata-kata yang ibarat belati yang cuba menusuk diri aku.. 12 hari bukan tempoh yang singkit untuk aku padam.. untuk aku bangun berdiri.. saat aku rasa aku jatuh.. aku sakit dengan kata-kata yang hampir serupa yang pernah tusuk ke dalam jiwa aku... tak mudah aku lupa.. sakitnya hati.. sakit..

dan hari ini.. aku dengar kembali.. apa yang aku cuba lupakan dalam tempuh 12 hari lepas.. dan namanya ternginyang-nginyang disetiap pelusuk.. dimana kesalahan yang berlaku dituding 100% pada aku.. syabas manusia.. syabas...kerana berjaya membuat hidup manusia lain percaya dengan kata-kata kau.. dan menampak buruk itu hanya pada orang lainkan.. kini aku rasa aku mula mengenali kau.. dari apa yang telah diperkatakan orang sebelumnya..

aku malas untuk berbalah.. dan rela pilih diam yang bukan bermaksud kalah.. tapi lebih kepada maksud bukan menjadi seperi engkau.. yang hanya pandang kesalahan orang, dan tidak untuk diri sendiri.. apa-apa pun aku tak percaya.. kau sanggup kata sedemikian.. sedangkan kau sendiri pernah cakap.. "aku buka kaki mengadu.." hahahahah.... ok.. terpulanglah.. tapi keputusan aku muktamat.. sayonara!!!!

minta hati ini.. tetap pendirian dan teguh dengan keputusan.. tolong jangan goyah!!!



Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...