Episod : Mereput..



 BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.


Hai.. and welcome to episod mereput di rumah.. hahaha (sila gelak dengan nada tak ikhlas)
Untuk episod kali nie.. saya nak menceritakan tahap boring, malas dan tak tahu nak buat apa sangat.. sedangkan banyak benda perlu disiapkan.. omg!! ermmmm...

termenung sejenak..

actually thesis belum siap.. boleh pulak kan aku lari balik rumah.. konon-konon bajet nak buat keja di rumah.. sebab aku duduk di kolej memang aku tak ada semangat langsung nak writing.. tambahan pula keadaan keliling kekadang buat aku rasa alone and loser.. so selepas dikira-kira dan difikir-fikirkan.. aku ambil keputusan untuk siapkan kerja-kerja nie semua dirumah... dengan alasan.. grf aku atau grant research fellowship aku dah tamat.. tak ada duit poket.. so aku balik jew la dirumah.. walaupun hakikatnya bilik aku dikolej still berbayar.. gila kau.. nanti aku balik upm nak merempat di mana kalau tak ada bilik... dan sekarang.. aku duduk di rumah pun .. tak berapa nak jadi kerja.. sebab.. asyik tonton tv.. tv.. tv.. makan.. berjalan.. tidor.. tv... jalan.. makan.. main dengan budak kecik tue.. buat keja konon2 tp x berjalan juga.. last sekali tidor dan tak ada progress pun writing aku.. urmmm.. itulah perjalanan cerita aku dirumah..


nak hilangkan sedikit kebosanan.. daripada rutin2 diatas..  aku akan contect dengan kawan aku yg sama satu sv dengan aku.. untuk update mengenai info dari sana.. mean dari upm la.. mengenai master dan sebagainya.. tapi satu malam ntah kenapa..  kena angin period apa ntah.. tetiba dia jadi bekang dengan aku marah-marah.. sebab aku main-main dengan isu yang dibincangkan.. wth.. apakah?? tetiba tak boleh bergurau n enjoy2 nie..  datang angin period kew.. marah aku cakap aku desperate.. what the??!! suruh aku cari boifren.. pergi ganggu boifren aku.. sebab selalu sangat contect dia malam-malam.. kalah lagi dari kawan rapat dia.. owh!! aku dah tak tau nak cakap apa dah time tue... then dia ckp aku xtau boundary between girl n boy.. huhss... apakah masalah dia nie.. sebenarnya??.. dan aku tak tahu apa yang dia fikirkan sebenar2nya..  then dari situ.. aku minta stop n enough.. xtahan aku terima maki macam tue.. nak suruh2 aku cari boifren pulak.. dah lebih la kan.. aku ambil keputusan.. cukup la persahabatan kami.. aku tak mampu nak bersahabat dengan yang orang panas baran tak menentu nie.. tetiba boleh maki aku desperate dan sebagainya.. geram aku oiii.. sebab sebelumnya.. aku pernah tanya dia.. ok kew aku mesej nie.. tak menganggu kew.. dia cakap "ok jew.. tp jgn lebih pukul 1 menganggu tido.."  then malam tue marah aku.. dengan maki sebagainya.. siap suruh aku delete phone no. dia lagi.. HAHAHA (sekali lagi.. please gelak dengan nada x iklas lgsg2..)  so aku tak dapat terima..  nie la kan akibatnya.. tak dengar kata2 kawan yang lebih lama dengan kita.. taksub sangat dengan kawan baru... nah ambik kau... kengkawan aku yang lain.. pernah nasihat aku.. jangan rapat sangat dengan dia.. nanti dia akan sakitkan hati kau.. tapi aku tak percaya.. setiap kali gaduh.. aku try berbaik balik dengan dia.. then diorang try avoid dia pun.. aku buat baik dengan dia.. cancle semua pemulauan mereka.. and  then sekarang aku terima akibatnya..  ramai kawan nasihat aku tak dengar.. terima la bahananya jugak..  tapi bila fikirkan kembali.. betul kew keputusan aku nak anggap dia macam tak kenal langsung nie.. bukan memutuskan hubungan silaturahim kew.. tapi aku rasa dengan keadaan nie.. macam better kot aku buat macam tue..  anggap tak kenal langsung.. sebagai pengajaran juga untuk diri masing-masing..

berbalik kepada cerita dirumah.. then sekarang.. aku masih dirumah.. dan masih meneruskan sisa-sisa yang berbaki.. dengan hari-hari fikirkan thesis.. thesis.. thesis.. bila nak siap.. tapi.. hurmmm... ya allah tolong beri aku kekuatan dan semangat yang kuat untuk siapkan thesis nie.. aamiin.. kekangkawan.. tolong doakan sekali ya..  alhamdulillah.. jazakumullah.. moga urusan dipermudahkan.. kalian dan saya juga.. :)

Sebelum tue.. peringatan.. dari pengalaman persahabatan yang dirasai di atas.. kalau setakat kenal kawan setahun dua.. dan pada awal perkenalan dia cakap dia boleh tolong kau.. jangan percaya sangat ok.. please jangan percaya.. sebab apa yang diperkatakan adalah dusta semata.. awal perkenalan ntah apa yang diharapkan dari kau pun tak pasti.. tue sebab dia cakap dia boleh tolong kau.. then bila dah kawan.. kenal sikit.. apa yang diharapkan tak dapat.. memang macam sampah dia buat kau.. sukahati nak pijak... maki.. buang kau.. simpanlah cerita kehidupan kau.. elok2 untuk diri kau saja.. kalau tak.. benda tue la yang jadi bahan maki dia nanti.. be silent to new people was better.. then one day their break your heart.. be save be smart.. chill..



Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...