Fikir dan fikir lagi..

 BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.

Termenung diluar jendela.. urmm.. jendela la sangat..
Padahal mata mengadap laptop.. fikiran melayang entah ke mana.. fikiran diawang-awangan.. memikir dan meratap hal yang berlaku disekeliling aku..
thesis pun dah berjalan kelaut dengan sendiri..

 aku..
dari kecil sampai besar.. aku rasa banyak hal tentang aku orang tak suka..
orang tak suka aku.. tue sebab lah aku banyak memilih hidup menyendiri.. tue sebablah kan.. dan blog sebagai peneman setia....haha.. harghh.. ntah lah.. kesian kan.. lumrah hidup.. 
(tapi aku cukup marah klu orang cakap aku loser.. walaupun itu hakikat.. sebab benda tue perit okey.. perit.. kalau kau kata aku loser.. memang aku doakan kau dapat balik.. alhamdulillah.. sama-sama merasa.. haha.. adilkan.. )

urmm..
orang cakap aku garang.. aku banyak mulut.. aku kuat membebel.. aku kuat memberontak.. urm.. xde sangat memberontak tue.. tapi garang tak kena gaya.. adalah dikatakan orang..
tak bolehkah aku meluahkan apa yang aku tak puas hati..??
tak bolehkan aku nak sampaikan isi hati aku..??
jangan kata semua tue.. ingin berkongsi perasaan terkilan pun orang sudah tak sudi nak dengar semuanya sebenarnya..
tue lah hidup aku.. hidup bagai tersisih ditepian..
saat ada yang cakap boleh berkongsi pun tak lama.. ia akan pergi jua.. akhirnya tinggal aku sendiri disini..
lumrah hidup di duniakan..

termenung lagi memikir..
ada baiknya aku kembali ke sifat asalku.. hidup menyendiri.. tanpa ambil peduli kehidupan yang lain.. ada orang kesah hidup aku.. dan  aku adalah hidup aku.. lonely.. alone.. dan apa lagi.. hah??

kekadang aku terfikir.. untuk lari jauh.. jauh dari orang yang pernah aku kenal.. lari untuk membawa kehidupan baru.. dan lari untuk mencari manusia yang iklas ingin mengenaliku.. menerimaku.. manusia yang tidak mudah untuk meletakan kesalahan manusia atas satu kesalahan.. manusia yang berfikiran terbuka.. yang sentiasa positif menerima dan memperbaiki manusia lain.. manusia yang  sedar bahawa kehidupan didunia nie hanyalah persinggahan semata.. saling membantu dan menbetulkan antara satu sama lain adalah tanggungjawab kita sesama manusia.. yang merupakan hamba Allah yang lemah... yang perlu diperingati dan diperbaiki setiap masa.. kerana mudah leka dan alpa.. aku ingin jumpa manusia ini.. dan dia kekal dengan aku..

patut la.. nabi nasihatkan kita.. kalau marah lebih baik diam.. sebab.. kata-kata tue sebenarnya satu benda yang menyakitkan.. dan kesannya.. lama dan akan berbekas..

sebenarnya.. parut lama aku.. dah lama hilang.. hilang dengan cita-cita yang aku kejar.. tapi kini.. lukanya kembali berdarah.. bukan lagi satu.. tapi dua tiga.. dengan perbagai keadaan.. sakitnya.. hanya Allah sahaja yang mengetahui.. berbekasnya..  pedih.. tajamnya bisa mulut manusia..

Aku sedar..
aku banyak tersilap.. banyak tersalah memilih perhitungan.. bukan dengan manusia harus aku mengadu.. dengan semua permasalah yang aku hadapi.. sebab bila dengan manusia aku mengadu.. sakit juga yang aku terima.. tapi yang lebih berhak untuk aku mengadu hanyalah pada Allah.. insyaAllah mungkin dari situ aku mampu mendapat ketenangan yang aku cari.. mohon pertunjuk darimu Ya Allah.. Aamiin...



Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...