Belajar dari pengalaman..

Aku rasa aku belajar sesuatu daripada pengalaman..

Nie dalam erti kata lain.. 
bertindak sebelum terlambat.. cemburu.. hati-hati.. dan belajar daripada pengalaman.. 

Dia manusia yang baik.. suka membantu orang lain..  tidak dikenal ramai... dan kau rapat dengan dia.. (nie isu berlainan jantina)

Disebabkan kau rasa dia baik.. dia suka bantu kau.. selalu tolong kau dalam kesusahan dan sebagainya.. kau cerita kebaikan kawan berlainan jantina kau tue.. pada kawan-kawan perempuan kau.. bila kau suka dan kau baik dengan dia mesti kau akan puji dia melambung-lambung kan.. sehinggakan kekadang tanpa kau sedar.. ada kawan kau yang lain jatuh hati dengan sikap dan perwatakan kawan kau yang berlainan jantina tue.. melalui cerita kau... mungkin disebabkan memenuhi krateria dan peribadi jejaka idaman dia sebelum ini... dan dia juga mungkin anggap kau dengan kawan berlainan jantina kau tue tak ada apa-apa perasaan.. membuatkan dia masuk line.. ataupun kalau korang couple sekalipun.. dia try masuk line senyap-senyap tanpa kau sedar.. tup.. tup.. kau dengar diorang bercinta.. tak kew jadinya menangis tak berlagu...

Ini realiti.. dan kes ini pernah berlaku dalam sebuah rumah tangga..  bila si isteri selalu menceritakan kebaikan suaminya pada kengkawan.. sehinggakan ada kawan yang sanggup mengoda suaminya disebabkan terlalu taksub dengan cerita kawannya.. hati manusia kita tak tahukan..  berhati-hatilah..

Disebabkan itulah dalam islam.. suruh merahsiakan hal-hal rumahtangga.. jangan buka cerita suami isteri pada orang lain.. takut ada yang menaruh perasaan daripada cerita anda.. perempuan kalau bercerita boleh tahankan semua benda nak cerita.. hari nie suami tolong masakan.. esok suami sweet-sweet bagi bunga dan coklat pagi-pagi.. and macam-macam cerita lah.. 

so.. hari nie aku post.. bukan nak menakut-nakutkan.. tapi  nak suruh hati-hati..  kalau boleh.. kalau kau suka seseorang tue.. janganlah cerita lebih-lebih pada orang lain tentang si dia itu ini.. sebab akan ada manusia mudah jatuh hati dengan cerita korang.. kalau kau kata nie lah masanya kau nak uji tahap kesetiaan si buah hati kau.. atau suami kau pada kau.. boleh cuba tapi jangan menyesal..  sebab sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya.. 






Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...