cerita Aku hari ini.. 24/7/2016

Status diri..
27 tahun.. Bujang.. Pelajar- final stage master (tunggu viva voice).. Masih belum bekerja..

P4 Kolej 14 Serumpun UPM...
nocturnal... mungkin rutin bagi aku.. malam sehingga lewat pagi menghabiskan sisa-sisa kerja aku yang berbaki sebagai pelajar... dalam masa yang sama melawat beberapa website dan journal untuk pembelajaran sendiri.. tambah pengetahuan dan memperbaiki kelemahan diri.. kadang-kadang masa ini juga aku gunakan untuk memikirkan berkaitan masa depan aku yang belum pasti bagaimana keadaannya.. kalau boring.. sudah tentu beralih arah ke youtube untuk melayan drama-drama korea sementara merehatkan otak sebentar sebelum mencari idea-idea baru..

Aku selalu berfikir.. dan aku tahu.. perjalanan hidup manusia semuanya berbeza-beza.. mungkin sama itu hanya kebetulan tetapi setiap manusia ada nasibnya yang tersendiri..

Setiap hari sebenarnya aku memikirkan tentang hidup aku.. mungkin riak muka aku nampak bersahaja.. dan aku pasti.. orang sekeliling aku pandang aku dengan pandangan yang aku tak pernah memikirkan masa depan untuk diri sendiri.. hanya pentingkan belajar.. belajar.. belajar.. siapa tahu sebenarnya rumit soalan itu bagi aku.. dan siapa tahu sesaknya aku memikirkannya setiap hari.. tiga benda yang selalu bermain dalam fikiran aku.. pembelajaran (master).. pekerjaan dan jodoh..

yup.. aku studykaholic..  aku bukan budak pandai.. sekali belajar boleh terus masuk.. tapi aku seorang yang sentiasa perlu diulang-ulang.. belajar.. cari.. belajar.. cari.. baru aku boleh faham.. sekali tinggal memang akan lesap.. cukuplah tiga hari aku tak semak kerja-kerja aku.. memang akan lupa.. sejak kecil lagi.. memang macam tue.. puas mak aku berubat merata dulu.. supaya aku cepat tangkap semua benda.. lembab pun mungkin.. tapi alhamdulillah.. mungkin berkat usaha dan doa seorang ibu.. dan semangat dalam diri aku sendiri.. aku berada pada keadaan yang aku ada sekarang.. cita-cita nak jadi penyelidik.. harap dimakbulkanlah cita-cita tersebut.. kalau ikutkan nak kejar sampai phD.. tapi.. kita hold dulu kot.. cari duit bagi selesa sikit dan kita continue nanti..

kerja..  tak adalah nak memilih.. tapi harapan dapat kerja yang stabil.. yang boleh hidup dengan selesa.. tak jauh dari bidang.. dan still ada penyelidikan.. panjang nak cerita tentang tue.. lain kali aku sambung lain.. solat subuh dulu.. then nak tidur.. dah penat..

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...