hidup 2016

Kehidupan aku..
kekadang kita mengeluh.. kekadamg kita rasa diri kita sangat tak sempurna.. kadang kala kita rasa takut melalui kehidupan kita yang bakal mendatang.. kekadang confius risau sedih duka seribu satu rasa yang tak pasti dalam diri datang menghantui diri..

kini aku rasa.. aku berada dalam situasi genting yang mana aku sendiri takut untuk laluinya.. sebab masa yang bakal aku lalui itu adalah penentu kehidupan aku akan datang.. viva thesis dan  interview.. viva penentu kehidupan aku lulus atau tidak untuk pengajian ini.. dan interview pula penentu bagi kehidupan aku menganggur atau tidak lagi.. sesungguhnya kedua-duanya aku inginkan kejayaan.. aku nak lulus master.. aku nak lulus interview dan dapat pekerjayaan tue.. sebab aku tak sanggup lagi menggangur... semua tue buat aku risau dalam diri..

tapi aku berada dalam situasi tak selesa bila tengok mak ayah aku sendiri tak berapa sihat.. terkenang pula bila mereka hanya berdua sahaja ada di rumah.. teringat bila mereka bersusah payah tatkala kita anak-anak sakit.. sentiasa mereka ada disisi,, tapi bila mereka dah tua.. semua anak-anak jauh daripada mereka.. tak betah untuk aku kenangkan semuanya.. ya Allah berikanlah kesihatan yang baik buat kedua ibubapa aku..


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...