Doc owh PHD...

Aku rasa dalam beberapa bulan nie.. aku akan banyak up isu berkaitan dengan diri aku sekarang..

Alhamdulillah.. bulan february 2018.. banyaklah la aku nampak yang baik-baik tue makin datang dalam diri aku.. dalaman atau luaran dah semakin positif alhamdulillah... kalau dulu liat nak bangun pagi sekarang alhamdulillah pagi2 dah tak perlu kejut... subuh pun makin terjaga.. harap terus istiqamah.. tidur pun.. kul 11 selalunya dah hanyut.. paling lewat kul 12 aku tidur sekarang... tue positifnya diri aku...

luaran... alhamdulillah keja pun sekarang semakin stabil sikit.. insurans memang xde perubahan.. time aku rasa stress aku cuti.. tapi kalau bab tuisyen aku konsisten dan kalau boleh nak bagi sehabis baik untuk student aku.. kalau boleh nak bagi semua yang datang belajar dengan aku.. nak sangat diorang ada improvement dalam diri diorg... nak bagi boleh sains n mate especially tingkatan 3... kelas diorang yang aku agak muram... sebab ada yang paling pandai dan yang paling xboleh.. so susah aku nak balance kan benda tue... dah la diorang dekat nak exam pula.. sekolah rendah pula banyak mulut.. kita cerita ini diorang pun kalut nak sambung cerita berkaitan dengan diorang juga... hahaha... last2 nanti kelas xsempat juga nak habis satu topik sebab banyak sangat cerita diorang... itulah ragam-ragam student tuisyen aku.. memang penyeri hujung minggu sangat... kelas diorang start 7.50 pagi hingga 5.30 ptg.. tapi rest aku tengah hari aku juga la sebab dua jam rehat.. so ok la.. student aku pun makin ramai.. ada dalam 50 lebih sekarang..

benda yang aku nak cerita sekarang sebabnya aku nak sambung study bulan 9 nie.. bila pikirkan student makin bertambah tue.. makin sayang nak tinggalkan diorang.. tapi aku perlu lakukan juga.. sebab semuanya untuk masa depan aku... sampai bila aku nak duduk di tempat tuisyen situ dan kerja insuran kan.. so jangan jadi boiling frog.. aku kena lompat keluar dari keadaan aku...

tempoh perkenalan dengan doc baru tue.. kekadang best kongsi ilmu dengan dia.. kekadang jemu juga dengar dia asyik cerita kajian student dia.. kekadang rasa macam serabut juga bila dia xfaham apa yang aku nak... hahahah... tapi aku la.. aku patut paham juga.. sebab dia doc baru.. dan bukan background pensyarah.. so gaya dan teknik dia different dengan gaya seorang pensyarah.. dan mungkin juga sebab aku terlalu selesa dengan didikan doc bad.. menyebabkan aku tak boleh nak terima gaya didikan dan pengajaran orang lain...  tak sama masuk kepala.. tapi apa pun aku nampak doc nie sangat bersungguh.. walaupun ada part dia xfaham dan xtau... tapi dia try juga invite dan suruh orang lain bantu aku...  sekarang dah masuk bulan 3.. nak ke bulan 9 tue ada lagi 6 bulan.. dalam masa 6 bulan nie adalah bulan penentuan dan penilaian keputusan.. Ya Allah bantu aku dalam membuat keputusan yang terbaik... supaya terbaik juga untuk masa depan aku... dan pengajian serta kerjaya aku akan datang ya allah.. aaaminnnnn...

so article aku dah dapat balik dah petang tadi... doc baru nie suruh buat.. tapi apa isi yang dia tambah tak masuk dengan jiwa aku.. dan aku tak faham juga apa yang dia nak.. makan masa nie, nak bagi masuk dengan jiwa...  so ahad minggu depan aku try edit balik.. sebab malam rabu, khamis dan jumaat adalah malam fokus dengan buku-buku tuisyen.. study weh.. jangan x study...  ok niteeee....



My Sweety Room, Villa Field
23:07 28022018
nak tulis artikel kononnya..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...