UKM n kecewa??

rasa macam dah lama x stories mories kat sini.. so malam ni datang la melawat kejap..

cerita aku untuk dua tiga bulan nie..
yang pasti harapan untuk aku sambung study di UKM, stop dulu sampai disini.. bila laporan dari kementarian telah mengumumkan penangguhan bagi menyalurkan biasiswa mybrain untuk postgraduat master dan phd.. orang cakap terima la nasib kononnya nak kaleh bagi elok, golongan berotak gunalah otak sendiri untuk cari dana nak cari ilmu.. so aku pun kaleh la bagi elok dan terbaik untuk masa depan aku.. walaupun tak dapat sambung study di ukm..

untuk makluman, aku kan kurang selesa untuk berkerja di insurans kan.. so lepas balik ukm aritue terus aku maklumkan berkaitan aku nak berhenti awal sebulan sebelum mula pengajian pada bulan 9..  untuk aku buat persediaan sebelum sambung belajar.. dan minggu lepas, my boss boleh pula bagi aku cuti awal seminggu sebelum masuk bulan lapan... so kira farewell awal la.. tapi malangnya bajet aku lari untuk bulan ini.. sebab kalau ikutkan kiraan aku habis pada hujung bulan, dapat la menampung apa yang kurang bulan ini.. tapi dia bagi habis lebih awal alamatnya kurang la yang aku dapat dari sepatutnya.. terkilan tue ada.. tapi abaikan sajalah.. sebab memang hajat aku tak nak kerja disana dah lagi kan..

so dua benda aku dah hilang.. harapan untuk sambung study di ukm dan satu lagi pekerjaan yang aku rasa banyak buat aku serabut perut daripada kepala.. hahaha.. sekarang rutin aku dan income aku sepenuhnya dari pusat tuisyen... tak kisah pun bab tak keja kat insurans dah sebenarnya.. sebab memang itu permintaan awal aku kan.. yg kisahnya,, bulan ni nak pakai banyak duit.. dah kira dah boleh cukup bajet, tetiba jadi macam tue tu yang tak best tu.. tapi tak apa lah.. harapnya ada yang terbaik dihadapan yang sedang menanti aku daripada dugaan ini.. aamiinn..

so apa rutin aku sekarang.. mak aku mula persoalkan itu.. bila aku cakap dah berhenti mula minggu ini.. tak pasti apa perasaan mak aku bila soalkan aku dengan soalan itu.. tapi yang pasti bagi aku.. bila aku berhenti disana, tak semestinya aku tiada kerja.. yup banyak kerja yang aku rasa aku patut lakukan dirumah dan pastinya hujung minggu aku takkan terfikir dan terganggu lagi untuk memikirkannya.. sebabnya aku dah boleh uruskan lain-lain pada masa yang ada nie.. tak da la nak fokuskan pada orang dengan cerita orang datang kedai lagi.. yang menganggu kerja yang hendak dilakukan.. itu pasti..

so sekarang.. boleh  la aku fokuskan dalam penulisan artikle-artikle ekologi dan serangga aku.. dan lebih banyak masa terluang aku yang boleh diisi dengan membaca..

last harapan, moga aku temui yang terbaik pada masa akan datang aku.. hope my time was flowing with best and found the goals. #smile



my lovely room, village fields
01:43  30072018
prepared to write a new article for my ukm friends..



Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...