Langkah ke EMPAT..

Assalamualaikum..

Today I got my first allowance, it means that I'm officially commencing work with a SAFE project. 

Takut cemas tue semua ada... sebabnya aku memang xpandai sangat pun bahasa mat salleh.. tetiba kena keja dengan mat salleh semua kan.. so cabaran baru bagi aku.. masyaAllah takut aku memang aku xtau nak luahkan.. tapiaku terus je bergerak dalam setiap langkah yang aku nak.. ibarat kata kaki jom kita redah je sambil tawakal pada Allah, moga dipermudahkan jalan kita..

Hari  ni, 18 September 2018. Dah tiga minggu aku berada di bumi bawah bayu dan minggu kedua juga aku duduk di dalam kabin yang comel di Institut Biologi Tropika dan Pemuliharaan (ITBC). Alhamdulillah, first day aku datang perkenalkan diri aku di ITBC, diorang dah macam fimilar dah dengan kehadiran aku disini. Sebab rata-rata bila aku jumpa dan bagitu nama mesti akan cakap "owh inikah (nama aku)." (sebabnya mungkin aku masuk lambat kot, setiap kali disebut nama orangnya tak wujud.. jadi ni baru wujud, so orang 'owh' macam tue. Lagi pula dari universiti luar kan, lagi la orang tercari... owh.. back to my story.. dan hari pertama aku perkenalkan diri tu, aku diberi kabin untuk stay sepanjang aku jadi siswazah disini.. so bermulalah hidup aku kini didalam sebuah kabin..


... nanti aku sambung cerita aku.. sebab aku kena settlekan format journal.. hari nie due aku kena antar pada doc.. to be continue... hokey~~~!!!!... (muah ciket)


Long small cabin,
ITBC Hill, UMS,
10:23   18092018
Enjoy to stay alone and try my best to finish checking.


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...