Sama Tapi berbeza #crush

Assalamualikum warga blogger..

Lama gila rasanya aku tak menjeguk -jenguk blog kan.. disebabkan sebelumnya aku sibuk dengan study site..line internet pun tak berapa okey dalam hutan..media sosial pun terlalu banyak nak layan.. facebook, instagram, wassap story lagi... so lagi prefer untuk post cerita disana berbanding datang menjengah di blog..

Okey.. kalau flashback balik december tahun lepas 2018.. aku didatangi oleh rombongan merisik.. pertama, aku rasa aku tak boleh masuk sangat dengan lelaki tu, itu conclusion yang aku dapat  buat setelah berbulan kami try berhubung.. dan keduanya aku belum bersedia lagi  dengan situasi itu.. sebab busy dengan study aku ni.. so until now.. I'm still single lady..muaah cikit... dan laki tu pun dengar-dengar family dia dah cari orang lain.. syukur... p/s: nasib baik tuhan tak makbulkan niat aku dulu-dulu nak kawen je dengan mana-mana lelaki yang first datang merisik aku.... alhamdulillah.. tapi aku harap sangat doa aku tentang jodoh aku di depan kaabah dulu termakbul.. untuk dapat suami yang memahami aku...

Flashback juga untuk masa waktu aku study master dulu.. dan pernah terminat seorang budak ni... bukan bermaksud aku tak boleh move on.. tapi aku rasa.. itu pengalaman.. pertama, itu bukan jodoh aku untuk dia terima aku, kedua, bersyukur sebab aku bukan jodoh dia.. dengan keadaan sikap dia yang macam tu..aku api dan dia api.. ketiga, mulut dia..@#$%%^.... so memang tak sesuai dengan aku.. aku perasan gak dia block aku a few media sosial sekarang.. dann aku rasa tak kisah pun tak jejas langsung hidup aku kalau dia tak ada dalam hidup aku.. kekadang aku rasa benda tu just mimpi yang dia tak pernah wujud dalam realiti hidup aku...

Hinggalah one day, some guy come into my life...  bila aku jumpa dia tetiba aku terflashback  tentang budak siot tu... ahhh.. aku fobia dalam erti kata lain...

That's guy.. aku baru kenal..  but he is totally different  dia punya perangai but sometime, I'll guess they are the same.. tak tau cakap macam mana.. maybe dari bulan kelahiran diorang sama.. bulan mei.. ramai juga aku rapat actually dengan orang bulan mei ni.. tapi diorang berbeza zodiak.. siot tu, taurus.. dan this guy gemini..  kalau tengok dari perangai zodiak.. gemini hanya boleh masuk dengan sesetengah orang je.. yang bijak pandai.. aku pulak.. ehemmm.. entah la..

Kita teruskan kenapa aku suka this guy.. dia anak bongsu dari 12 orang adik beradik yang majoriti lelaki.. ada nampak sikit pemalu, senyap, baru nak kuak langkah jadi  leader.. but he is talented person.. he always have idea walaupun  kalau bab part aku tanya  dia aku disuruh suarakan idea aku dulu, tapi macam tu pun he still helping me in that idea..tu la sebab aku suka dia.. dia yang betul2 kampung guy.. walaupun dia anak bongsu tapi still bekerja keras untuk dapatkan apa yang dia nak dalam hidup atau diri dia.. in teamwork sendiri  semua ahli dia lagi selesa dia berbanding leader yang sebelumnya.. dia ada usaha dan tindakan sesetangah benda orang pandang enting benda tu tapi dia tidak.. dia akan berusaha selesaikan masalah dan memudahkan orang lain..suka bantu orang....itu sebab aku suka dia..

tapi ni berdasarkan apa yang aku nampak.. aku belum kenal dia sepenuhnya.. dan aku takut nak luahkan isi hati aku .. takut disebabkan pengalaman yang lepas.. dan disini hanya Allah je aku harapkamn..  Temukanlah aku jodoh yang mampu menjadi sahabataku didunia dan akhirat.. yang sama-sama pimpin dan membantu kearah yang lebih baik.. yang sentiasa perbaiki diri kearah kebaikan.. yang baik budi dan tingkah lakunya.. dan temukanlah aku jodoh ini dan satukan dia dan aku.. dan jika lelaki itu..____  sepeti itu ya allah satukanlah aku dengannya .. dan sekiranya dia bukan milikku jauhkan dia dari... hanya padamu aku memohon yan allah...aamin...



sekian. mengarut mengelaban.

03:57am   07122019
menumpang bilik orang
kampungku indah permai
rice field village





Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...