Bilik konsep loteng

Assalamualikum..

Untuk makluman kawan-kawan blogger, aku sebenarnya dah berpindah rumah. Walaupun aku berpindah rumah tapi aku masih dalam status felo pelajar, tapi kali ni aku dipindahkan ke blok lain. Dimana pada blok ni, kurang sikit la bebanan kerja aku dalam blok. Sebabnya kali ni satu rumah dah ada tiga orang felo dan satu blok ada empat orang felo. Jadi bebanan kerja semakin kurang kalau dibandingkan sebelumnya satu rumah 2 orang felo dan satu blok 3 orang felo termasuk felo staf jadi bebanan kerja tu banyak juga jatuh pada aku. Sakit kepala masa tu. Alhamdulillah sekarang bertambah ok, walaupun awalnya tak suka sebab banyak benda kena pindah. Barang lagi, pokok-pokok lagi. Sekarang dah rasa ok la, walaupun ada juga part-part yang tak selesa. Biasa la kan lumrah hidup.

suasana rumah baru..

Aku tak pasti sebelum ni aku ada post atau tak gambar bilik aku di blok lama. Bilik aku sebelum ni adalah master bedroom jadi besar sikit. View blok dulu pun sebenarnya tengah-tengah antara semua blok jadi view luar pun cantik. Tapi kali ni, blok aku di depan. View dia suram sikit sebab bukan center lagi. View ok sekarang buka tingkap nampak tangga tapi kalau toleh sikit ke kiri boleh tengok terus pokok-pokok yang aku tanam di luar. Not bad juga.

Untuk konsep bilik kali ni, aku cakap tema loteng. Sebabnya, bilik aku bawah toilet. Tak best sikit dengarkan. Tanpa siling atas akan nampak la paip-paip toilet bersepah-sepah, sebab tu la bilik aku ada siling. Jangan la bocor toilet diorang kalau tak habis bilik aku. Jadi bilik aku nampak kecil dan sempit, ala-ala loteng. Jadi masuk hari tu puas juga aku fikirkan cara untuk susun barang-barang aku. Dah la barang aku banyak macam mana nak muatkan dalam satu bilik. Sebab kali ni aku berkongsi dengan ramai, jadi macam tak best pula kalau barang aku ada diruang tamu. Aku pula perangai, jenis tak suka orang sentuh, ubah atau guna barang aku. Jadi baguslah aku simpan dalam bilik semua. Kecuali, ubah dan guna dengan kebenaran. Maka semua barang aku dimuatkanlah dalam satu bilik yang kecil dan sempit.

Hasilnya... aku puas hati dengan diri sendiri..





..


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...