Selamat hari raya 1443H 2022M

Assalamualaikum..

Tahun ni aku pilih beraya di kolej, memandangkan banyak benda yang aku belum selesai dengan pengajian aku. Duit simpanan aku semakin tipis. Paper belum ada yang publish, conference tak ada aku join lagi. Literature review belum siap sepenuhnya. Analisis tak faham-faham. Aku fikir sesaknya pengajian aku kali ni. Supervisor aku tak banyak membantu. Setiap kali aku tanya mesti dia suruh cari sendiri dengan alasan aku student phd, pandai-pandai la aku cari penyelesaian sendiri. Banyak sumber yang boleh aku belajar katanya. Semester dah bakal nak habis. Semester depan kena bayar lagi RM2K untuk yuran, dia tak fikir ke. Fikir balik patut la banyak students dia lari sebelum ni.

Tapi benda ni kalau aku belajar sendiri, banyak la yang aku dapat sebenarnya. Tak sekarang agak kesuntukan masa. Perlu cari tu ambil masa. Kadang-kadang aku fikir give up.. Tapi aku selalu doa pada tuhan "Ya Allah, kuatkanlah aku dalam cabaran ni. Bagilah aku habis pengajian aku dengan jayanya. Mudahlah lepas ni aku dapat kerja dengan gaji yang banyak. Buanglah sifat malas-malas aku. Bagilah aku fokus dalam pengajian ni dan selesaikan dengan mudah. Aamiin." Aku rasa cabaran aku tinggi kali ni. Aku takut.

Aku harap aku habiskan pengajian ni dengan jayanya. Doakan aku. Selamat hari raya juga.

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...