Pelajar yang diabaikan.

Assalamualaikum.

Sebab aku percaya diri aku. Aku terus berjalan walaupun disishkan.

Cerita aku sekarang ni, aku dah difasa akhir pengajian phd. Aku dah selesai beberapa method dan analisis. Tapi ada satu analisis, bila aku buat dia asyik keluar result tak significant. Aku dah tanya co supervisor aku mengenai analisis tu, dan dia suruh cuba beberapa method. Aku cuba dan still sama juga resultnya malah lebih teruk. Aku kalau yang lain tak significant aku tak kisah ada sebab dan kita boleh cari. Tapi bila semua variable tak significant, aku rasa bukan salah data tu. Tu salah aku punya analisis. Tak logik untuk semua data tak significant. Semua. So aku rasa aku perlu cari method lain. Co sv aku macam dah give up untuk analisis tu. Dia cakap kamu cari reason la kenapa semua data kamu tak significant. Aku try contact main sv aku. Main sv aku skrang ni kan di London. Tapi dia macam lepas tangan gila dah dengan aku. Aku contact pun dia tak respon. Aku pun tak tau macam mana, aku rasa satu cara ja. Aku contact balik dengan supervisor master aku la berkaitan analisis ni. Aku buat paper tu dengan dia kang. Tak ada respon sangat ka main sv aku ni.

Bulan depan aku dah start pre viva. Data belum siap. Acener ni..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...