Hello August...

Assalamualaikum..

Helo 14 orang yang rajin tengok post aku. Welcome back in august 2024. Actually in one month back is really stressful month dengan macam-macam keadaan. Disebabkan begitu stressnya hidup aku bulan lepas. Aku boleh hidup dengan hanya rm35 dalam akaun bulan lepas. Sebab rasa mcm menyampahnya dengan pusat tuisyen yang aku mengajar tu, sampai xsempat nak ingat duit dalam akaun dan stressnya untuk aku siapkan thesis correction dalam hanya satu bulan dan macam-macam lagi la. Check rambut tadi uban dah bersepah. Ya Allah dengan cabarannya bulan ni aku harap sangat ada mana-mana kerja yang stabil aku dapat dan tanpa environment yang toksik. Penat weh.. Tak mampu menahan diri. Either aku direct terus ja marah orang tu atau aku duduk diam-diam ja dalam bilik aku buat kerja. Itu la julai aku lepas. Untuk release semua stress tu aku pergi jogging.

Jogging + check blok 5 tingkat x 5 blok (for two days) then i got muscles stress pula. Sebelumnya orang yang stress sekarang muscles pula stress. Aku gerak sikit terus jadi cramp. Kejang kaki, kejap leher, kejap bontut. Cramp yang sakit yang amat. Aduh. Aku pergi jumpa Dr (perubatan) konon nak minta supplement. Sekali Dr suruh rehat ja dan banyak minum air kosong. Lepas google rupanya dia ckp muscle cramps sebab tak ada warm up so muscle terkejut. Muscle kurang oksigen itu sebab cepat cramps. Cara dia minum air banyak untuk otot dapat balik oksigen. Ambil makanan kaya dengan magnesium, kalium dan satu lagi aku tak ingat jadi membeli la aku dark coklat sebab aku tau dark coklat kaya dengan magnesium dan avocado pun bagus jugak. Tapi sekarang mcm susah nak jumpa jus avocado area kk ni, dulu banyak. Dan beli lah pisang. Panjang pula intro aku kan.

Untuk aktiviti. Tak tau la kata dah kurang stress atau masih. Tapi paras darah aku pun tinggi dari normal macam 131mm Hg dah pre hipertensi dah beberapa kali check pun di paras tu. Before ni below tau. Entah la labu. Ini belum kerja tetap atau ada family sendiri lagi dah stress macam-macam. Aktiviti kolej pula harini aku just follow seed untuk program komuniti pelajar sekejap ja pastu terus balik. Masih ada kerja thesis yang aku belum hantar dan correction paper belum ubah lagi. Paper aku pun masih ada satu lagi perlu submit untuk konvo tahun ni.

Doakan aku kawan-kawan moga dipermudahkan dapat kerja, dapat konvo tahun ni dan dapat jodoh yang baik-baik yang jadi sahabat pada aku dunia akhirat dan tak pernah tikam belakang aku malah sentiasa membela aku. Harap korang yang membaca pun sentiasa dipermudahkan semua urusan dunia dan akhirat. Aamiiin..

Dan lagi satu, kalau esok-esok aku berjaya jadi pensyarah aku harap sangat tak ada la pelajar aku terbaca blog aku yang mengarut ni. Hahaha. Malu sendiri je.
kALU Ada pun yang terbaca, senyap-senyap sudah. Itulah permulaan kehidupan. Bermula dengan cita-cita menjadi satu impian dan kerjaya. Build your dream now.

My bilik
r=RumAh felo aras 3
Blok A.

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

Master by RESEARCH...

::course perhutanan.. jom kenal::