Hijrah.

Assalamualaikum..

2018 hingga 2024 aku ada di Kota Kinabalu, Sabah. Aku rasa kali ni aku ready untuk hijrah ke tempat baru. Aku tahu aku selesa disini. Ada view yang cantik, laut yang tenang, rumah free, kemudahan wifi dan sebagainya. Tapi aku nak bina hidup aku dalam suasana yang lain pula yang masuk dalam alam pekerjaan dan mungkin yang ada teman bersembeng berkongsi pendapat. Enam tahun cukup untuk aku timba ilmu di Sabah dalam pelbagai keadaan.

Aku tak tahu la aku rasa penat ke burn out ke. Tapi ak nak kehidupan yang lain. Mungkin sebab aku penat dengan kehidupan tiga kerja aku. Dulu aku rasa aku suka mengajar tuisyen. Sekarang aku rasa penat untuk mengajar tuisyen. Tak pasti kenapa. Aku rasa penat dengan komen-komen orang. Bila melepak dengan geng-geng felo pun aku rasa penat bila aku dengar diorang kondem-kondem orang lain. Padahal sebelum ni aku ok je, aku tak kisah pun. Tapi sekarang aku rasa penat semua benda. Aku suka duduk sorang-sorang dalam bilik. Aku suka nak jalan sorang-sorang layan perasaan. Tapi tu la. Takut pula zaman sekarang banyak kes bunuh dan macam-macam lagi kalau gerak sorang. Dunia. Tenat betul.

Tengah cari something dalam diri. Walaupun jujurnya masih ada beberapa kerja perlu aku settlekan lagi.

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

Master by RESEARCH...

::course perhutanan.. jom kenal::