::kembali ke desa::

subahanallah.. dibawah rezeki allah.. dan ketenangan hujan di waktu petang nie... curah-curah kebumi... aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA untuk semua pembaca blog dan selamat hari raya qorban la dalam erti kata laen.. n bagi umat islam yang menunaikan ibadat haji.. aku doakan diorang selamat juga disana... 

seperti kebiasaan.. walaupun tyme raya.. aku akan mengadap lappy atau tv jew.. x akan ke mana-mana... stay jew kat rumah .. meneruskan kerja-kerja ak seperti kebiasaan.. tunggu jiran n sanak-saudara yang datang menziarah.. melainkan kalau ayah aku cakap..  nak pulang ke kampung atau melawat sanak-saudara yang laen... baru la ak bergerak.. untuk menziarah.. kalau harapkan aku jew.. atau sendiri-sendiri .. jangan mimpi.. alamatnya .. aku melekat kat rumah jew..

tahap x tau nak buat ap.. kini..
semalam aku baru sampai.. lepas jew habis last paper malam sebelumnya... ak start packing2 barang2 ak semua.. masukkan dalam stor n kosongkan bilik... pagi semalam.. kul 12 tgh ari ak baru bergerak dari kajang.. hingga la ke Kedah.. Adusss.. x tahan aku naek bas semalam.. berjam lamanya.. dengan keadaan jalan yang jem dan sejuk.. menyebabkan ak rasa boring nak mati.. ad dalam bas tue.. tambahan pula hendset ak dah hmpir abis betteri... terpaksa la offkan... x boleh nak dengar lagu.. takut anset mati.. dalam masa yang sama terpaksa la ak lalui perasaan yang boring sepanjang perjalanan.. nak tido x mengantuk.. jadi jz termenung jew la...

n semalam akhirnya ak sampai kul9 malam.. tengok berapa lama ak ad atas bas.. x bergerak2.. jz duduk  jew.. kematu ak di situ.. tyme sampai tue memang mak n ayah aku tengah marah sangat.. cz lambat sampai.. diorg dah tunggu ak dari kul 4 petang (awal giler kan).. cz diorang antar akak ak balik dulu tyme tue.. n pada masa yang sama tunggu ambik aku sekali... (akak aku kerja nurse kat penang)..tapi nak buat cam mana kan bukan salah aku.. jadi diorang terpaksa gak terima.. namun ap yang penting tyme tue ak sangat lapar.. lapar.. n lapar.. cz sehari suntuk x makan..

then hari nie lak.. hari top up balik kerja2 semalam...(cz makan x henti..walaupun dari semalam agi ak kerja makan jew).. hahah.. biasa la .. bangun jew pagi tadi.. kerja aku.. mengadap makan.. ketupat .. rendang... kuih.. n laksa... dari tadi agi... tambah pula dengan coklat2 yang mak aku beli kat langkawi ari tue.. jadi kerja ak ari nie makan jew... ntah la.. cam mana x gemuk cam nie.. asal balik jew.. semua makan sedap.. semalam makan nasi dengan sup ketam, sambal petai n kerabu ikan sadin campu dengan sambal belacan sikit.. ari nie lak.. mengadap ketupat palas yang cukup berlemak tue dengan rendah.. aduh.. lari program diet aku..hihih(diet kew akak??.. uhuh).. 

kesimpulannya.. cam tue la kerja nyer.. aku kerja makan jew ari nie.. sambil mengadap lappy n tv.. esok pula.. makan agi.. cz bat kenduri korban pula.. al-conform makan sup daging lak.. +++gemuk agi aku...x sanggup terima kenyataan .. yang ak nie yang dah belon akan jadi belon yang bertambah agi kembang dan x pasti biler akan meletup..




p/s:: abis la ak nanti... untuk annual camp palap nanti.. conform dah tak larat nak lari.. nak buat PT semua tue..takut nyer..

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...