:: minat.... hobi.. n suka2.. ::

hello kengkawan.. assalamualaikum..
hai.. hari nie aku nak bercerita sikit.. mengenai minat.. hobi.. dan suka2.. mesti korang nak tau dengan jelas agi kan.. apa la yang aku mengarut nie.. susah nak faham.. urmm.. ok.. ok.. biar aku terangkan dengan jelas agi.. korang semua mesti ada minat sendiri kan..  hobi kew.. sebagai contoh  sperti membaca kew.. kumpul setem.. atau bela binatang peliharaan.. cam Trisha dalam cerita Putera Katak tue.. uhuh.. tue pun dikira hobi dan minat gak kan.. kalau x.. takkan boleh sanggup bela smua haiwan tue dalam bilik... sampai kakak dan mak dier terpekik melolong bila haiwan peliharaan dier terlepas.. uhuh..  (haha.. aku memang suka layan cerita tue.. terutama biler nora danish berlakon.. cz dier sangat comel).. uhuh..

gambar hiasan jew nie..

kalau kita tengok dalam cerita tue trisha ada satu hobi yang pelik.. iaitu suka bela haiwan.. yang kekadang agak exotik.. tapi kat cnie.. aku nak kongsikan hobi aku pula.. (bukan bela haiwan k.. dan bukan juga pelik.. jz simple2 jew).. cz aku nie memang suka mengumpul.. dan jadikan koleksi.. x kisah la apa pun.. sebagai contoh.. kerongsang.. keychain.. ear phone.. dan beberapa gadget... jadi aku ad tunjuk sikit kat bawah nie.. cz x semua koleksi aku ad kat rumah.. sesetangah nyer.. ada kat kolej..


tue la antaranya barang2 secara kebetulan aku suka jadikan koleksi.. tapi ada kengkawan aku nie.. lagi best minat diorang iaitu bergambar... hah.. sehingga sanggup menghabiskan beribu2 ringgit untuk minat tersebut.. tapi memang sangat berbaloi.. cz menghasilkan  banyak gambar yang menarik... dan diorg pun memang suka berjalan.. jadi x kisah la berbelanja dengan hasil yang berbaloi..  nak tengok gambar tersebut.. ada di bawah nie..




cantikkan.. hasilnyer..  urm.. terang2 ada nama pemilik yang sebenar gambar nie.. gambar pun menenagkan.. biasa la nama pun budak hutan.. mesti la lebih mengutamankan kehijauan dan alam semulajadi.. kebanyakkan gambar2 yang diambil nie.. adalah sebahagian daripada minat dier... dan sebahagian agi adalah daripada tugasan amali intepratasi.. mungkin.. tapi apa yang pasti.. gambar burung tue.. dier tangkap tyme ktorng buat kerja projek di Hutan Nirwana.. ada dalam entry nie..  ok.. tue saja untuk entry kali nie.. jumpa agi d laen entry..

p/s:: sebenarnya hobi dan minat nie.. buatkan kita x akan bosan dan boring dengan hidup.. betul x??

Comments

  1. woahhh kau bce one piece ke?
    bgus2 nnti boleh pnjamkan

    btw dlu pun ak suka kmpul keychain
    tapi semenjak 2 menjak ni
    dh xpi mana2 susah nk dpt keychain baru
    berhabuk je set keychain ak x.x

    ReplyDelete
  2. sikit2 jew.. tue pun dah lama x langgan..

    uhuh..sama la.. aku suka kumpul pun utk jadikan kenangan tempat2 yang aku melawat.. kalau x .. rasa cam kosong lak kan.. walaupun ada ambil gmbr..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...