::sedarlah wahai diri::

sekarang...
aku sangat kecewa dengan diri aku sendiri..
aku x tahu.. mana perginya semangat yang berkobar2 pada diri aku sebelum ini..
ibarat hilang lesap begitu sahaja.. 
terasa sangat penat dan letih.. kini cuba menguasai otak dan badan aku sepenuhnya...
tolonglah diri sendiri.. bangun.. sedar.. dengan fikiran yang waras.. aku menyeru.. 
tabah mengharungi rintangan ini..
ketahuilah.. kesusahan hari ini yang kau lalui.. 
mampu menjadi pengajaran untuk kau pada hari esok..
supaya lebih tabah lagi mengharungi rintangan mendatang..

aku tahu.. kau sangat kuat.. 
kau sangat cekal.. dan suka memotivasikan diri...
tolonglah...
dengan keadaan yang ada sekarang.. capailah yang terbaik.. 
jangan sia2kan dirimu.. disebabkan komitmen laen.. 
FOKUS.. itu perkara paling penting.. 
ingat tanggungjawab kamu.. jangan kecewakan ibu bapa kamu...

Ya Allah.. 
berikanlah aku kekuatan.. ya allah..
dalam mengharungi rintangan hidup ini.. 
jauhilah aku dari ganggua jin dan syaitan...ya allah..
yang cuba menghasut diri ini.. dari segala kebaikkan dijalanMU  Ya Allah..
kau berikan ketabahan dalam hatiku.. semangat dan usaha yang tinggi...
supaya aku kuat mencari ilmu dibumi mu Ya Allah...
dan aku mohon juga Pada Mu Ya Allah.. 
supaya Kau permudahkan bagiku.. dalam mencari ilmu..
dan memperolehi kejayaan dengan hasil usahaku.. 
Amin.. Amin ya rabil alamin..


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...