:: giler excited aku ::

hahhahha... kalau korang nie baca blog aku penuhnya.. mesti korang akan cakap aku nie.. memang excited gilerkan... jenis seorang yang giler-giler excited dengan sesuatu benda..(yang aku minat).. kan.. kannn.. kannnn.. aku memang pun.. seorang yang sangat excited.. terutama dengan sesuatu benda yang aku sangat-sangat minat dan suka.. terutama dalam kerjaya hidup aku la... bukan utuk cinta.. galak gedik.. atau sebagainya.. tue aku jauhkan... nanti terhegeh2 pula la orang tue cakap kat aku kan.. hahha~~ x dapat aku nak bayangkan.. eeerrr..

aku boring sebenarnya malam nie.. tue la sebab .. benda mengarut pun aku boleh jadikan isu.. tapi apa yang pasti.. aku ada banyak kerja yang bertangguh... study pun.. malas.. pergi meeting malam nie.. agi la malas... isyhhss.. hampir tiap2 malam aku terganggu.. kejap bola.. kejap seketsa.. kejap meeting...senang cerita.. bilik hanya tempat aku tidur malam... n tukar pakaian jew.. hari-hari kerna hijrah kolej orang.. ermmm.. susahkan jadi perantau... masa habis dibazirkan dengan perjalanan.. tyme study pun hilang.. nak siapkan asgmnt agi.. macam mana dengan masa yang hanya tinggal ciput.. 

habis training kul 11 malam.. kalau balik kolej... 11.30 baru ada di bilik... nak study.. mesti buka FB dulu.. 20% dari malamku... 45% agi untuk internet dan sebagainya.. tyme tue.. termasuk la mencari maklumat, blogger, mengarut2 dan sebagainya..  nak jimat sikit.. 20% tue.. aku combinekan skali.. dgn 45%.. x de penambahan.. dah dikurangkan masa dengan ternet... selebihnya masa adalah untuk study.... sebelum aku masuk tidur.. yang mana.. masa tidur aku adalah kul 2.00pagi.. tue pun kalau x penat.. kalau aku penat.. conform2... 100% dari masa malam aku.. selepas training.. bushhh.. terus aku tarik bantal busuk aku .. dengan en. bear.. dan hanyut di telan mimpi.. cam mana tue.. nak jadi student.. first class degree.. adohai.. poneng pala den nie hah...

tapi apa2 pun.. aku try.. hari demi hari.. untuk manage masa aku dengan sebaik mungkin.. supaya dapat seimbangkan.. aktiviti luar.. dengan akademik.. cz apa yang penting .. tujuan utama aku masuk universiti.. untuk kejar cita-cita aku.. akan tercapai.. chai yuk...

... tapi cam mana lak dengan tujuan hidup sebagai hamba Allah di muka bumi???...
-semuanya dalam usaha.. untuk mencapai yang terbaik.. bukan sekadar nak.. pelajar dan hamba juga.. semuanya dalam usaha dalam menjadikan insan yang berjaya... insyaallah.....-  


p/s:: apa yang pasti.. esok aku ada trip amali sampai ari selasa nie.. lepas segala trining... meeting.. dan benda2 lain yang membebankan kepala aku.. tapi sesak dengan kerja amali pula la.. hidup.. hidup.. kena kuat.. yeahhh!!!

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...