::lupakan duka... tingkatkan diri::

semua manusia pun x kan dapat untuk melepaskan diri daripada masalah.. apatah lagi bila nak lari macam tue jew.. tapi kalau masalah semakin kian difikir.. akan semakin membunuh diri..  hanya bergantung kepada manusia tue sendiri jew.. bagaimana nak menguasai dan kawal masalah yang berlaku pada dirinya..  dan menenangkan diri kembali kepada keadaan normal..

bagi aku.. kalau aku stress.. marah2.. menyampah dan benci.. aku x suka duduk dengan keadaan yang negetif.. sebab ini akan meningkatkan agi masalah yang terjadi pada aku.. aku x suka.. pada keadaan tue.. orang sekitar aku pun x tenteram dan bernilai negetif..  contoh marah2.. membebel dengan keadaan yang berbeza.. hempas barang dan pintu.. yang menyebabkan aku bertambah bengang...  tapi aku nak suasana yang lebih positif tenang.. happy2 (dengan kawan2) atau sunyu sepi (dengan roomate).. tue labih natural bagi aku...

then tadi.. aku cuba naikkan kembali semangat aku.. sambil mendengar lagu AIZAT- Pergi dan ALI SATAR- Cukup Indah.. aku cuba memotivasikan diri kembali...
  • baca artikel berkaitan dengan motivasi.. supaya semangat kita kembali naik  
  • tulis artikel berkaitan motivasi...
  • berdoa- mohon kekuatan dan hidayah dari allah...
  • dirikan solat dan berzikir..
  • buat satu kata2 semangat.. sebagai contoh " orang lain boleh buat kenapa tidak aku??"
  • dengar lagu yang mampu berikan semangat...
  • tatap gambar yang mampu memberi semangat dan ispirasi kepada anda
  • tidur secukupnya.. untuk memberi tenaga..
  • tekad untuk siapkan kerja dengan sebaik mungkin..
  • buat kajian semula kerja dan hidup...
  • susun atur barangan.. supaya tenang dan kemas..
  • jumpa kawan-kawan..
  • beriar-siar atau beriadah..
 aku rasa keseluruhan daripada perkara diatas.. aku lakukan ketika tension.. tekanan dan stress.. tapi kenapa..kenapa dan kenapa???  untuk kali nie.. semua tue x berkesan untuk aku... still fikir.. rungsing dan nak menangis... ahhh.. adakah kesedihan hari nie.. merupakan kegembiraan hari esok... ??? mudahan.. hendaknya.. Ya Allah.. kuatkanlah diri aku.. dan tabahkan aku untuk hadapi semua nie...

Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...