:: selepas 60 MINIT ::

.. selama 60 minit tadi.. berada di dalam kegelapan.. sempat agi aku mengambil berapa gambar dari sudut tingkap bilik aku.. yang menunjukkan tanda support terhadap EARTH HOUR..

 MENARA KLCC DAN KUALA LUMPUR..
 sebelum 8.30....

 selepas 8.30...

..berbangga aku tengok... mana x nyer.. menara yang tinggi  dan ramai orang pun.. sanggup sokong EARTH HOUR... masa satu jam tanpa lampu..dan hanya lampu keselamatan jew dinyalakan... tapi.. tak semua orang mampu melakukannya.. dekat kolej aku sendiri pun.. tak ramai yang sudi turut serta.. tak pasti la antara diorang tak mengikut perkembangan semasa.. ataupun.. tidak sudi join... tapi apa yang pasti.. selepas aku tutup jew.. lampu-lampu yang tidak digunakan.. seperti lampu di bilik pantri dan koridor... ada jew orang akan buka... tiga kali aku tutup pun.. ada juga orang buka.. sehingga  8.45pm.. ketua blok menjerit... "tutup lampu!! tutup lampu!!!".. baru la.. tak ada agi tangan2 yang buka lampu tersebut.. sehingga pukul 10pm... tadi.. room mate aku balik.. baru dier bukakan.. SEE.... 

entahlah.. nama penduduk universiti.. kekadang aku pun x pasti.. diorang alert atau tak perkembangan semasa.. dan best ayat tyme aku dengar di KIOS tadi.. tyme aku nak beli air... seorang budak laki cakap.. "pentingkan duit agi.. daripada selamatkan bumi..??"  dan jangan salahkan alam.. kalau bencana berlaku.. semua berpunca dari manusia juga...fikir-fikirkanlah...

p/s:: tapi lepas baca entry2 yang lain.,. better agi orang  stay go on macam biasa.. dari orang yang tunjukkan dier support.. tapi..  pasang lilin beramai-ramai.. effect dier.. sama gak la.. meningkatkan pemanasan global.. sekarang apa yang penting.. faham maksud sebenar.. setiap tindakkan.. bukan sekadar suka2 saja sambut.. tapi x de apa2 makna... 

Comments

  1. huhu tak dinafikan betul juga bnder kau ckp tuh x.x
    dlu mse kt kolej ak tak ramai pun yg tahu
    org tak ambil tahu..
    takkan perlu pula kita jerit kan suruh light off
    huhu
    mngkin mereka berpendapat sejam tu ad pekdahnya mereka gunakan utk wat assignmnt dari buat bergelap jer..

    ReplyDelete
  2. mungkin kot..
    bila pikir balik.. sedey pun ada gak..
    kita jew semangat buat.. orang lain tambahkan pembaziran..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...