::ayuh kembali ke sekolah!::

assalamualikum..

bertemu kembali kita hari nie.. urm.. kalau dihitung2.. hari nie dah masuk hari raya yang ke enam kan?? dah banyak rumah sanak daudara dan rakan taulan yang dah dilawati.. dan bersua temu.. ibarat program jejak kasih di tv3 dulu2 tue kan.. namun tak lupa juga dalam keseronokkan kita yang masih beraya.. cuti pun dah kian habis.. sekolah pun dah kembali di buka.. dan tak lupa juga bagi yang para pelajar lain yerk... selamat kembali ke kampus tercinta.. terutama yang matrikulasi, diploma dan juga pelajar ambilan baru ijazah sesi 2011/2012.. SELAMAT DATANG KE ALAM UNIVERSITI/ IJAZAH...


Dah bermula sesi pengajian 2011/2012.. baru jew terasa cuti.. dah kembali ke kampus yang sangat "tercinta" itu.. arghhh... cuti aku masih bersisa seminggu... sebelum memulakan waktu2 yang mengetatkan jiwa aku.. menyalar2 hati dan perasaan aku dan masa yang bakal mengurung aku dengan aktiviti koko yang semakin hari aku rasa semakin menyampah.. nak jew  kekadang aku rasa nak keluar.. tapi bilik di pikir2kan balik... x pe la berkorban sedikit demi masa depan..

banyak kenangan.. tyme mula2 masuk diploma dulu.. baru nak kenal2an

lupakan benda tersebut seketika.. sebut mengenai ayuh kembali ke sekolah.. dengan suasana perasaan yang  menyelimuti diri.. macam mana la keadaan yerk.. ingat zaman2 sekolah dulu.. tyme nie la masing2 bawa pelbagai juadah raya dari rumah masing2 untuk di beri rasa pada kawan2.. dan yang paling membanggakan agi adalah yang buat sendiri la.. kembang bila kena puji dengan kawan2.. kuih mak kiter buat SEDAP!!!

dan tadi juga... aku pergi ke station bas alor setar.. masya-allah sesak manusia.. semua berpusu2 menghantar anak2 pulang ke tempat pengajian..atau bekerja.. tak kurang gak aku n family.. yang menghantar adik aku nie.. menambah kesesakkannya.. memang sesak gila.. nasib baik la aku balik minggu depan.. mungkin kurang sesak sikit kot tyme tue.. namun sepanjang kesesakkan tue.. aku sempat tangkap gambar tayar bas jer.. yang berkilat selepas di cuci.. tertarik pula aku nak ambil gambar.. bukan pada kesesakan tetapi pada tayar bas .. uhuhu.. sampai tak perasan orang lalu disitu..

berkilat2..??

ok la.. malam pun dah semakin lewat.. apa2 pun aku ucapakan selamat la bagi semua yang dah mulakan sesi persekolahan panggal dua maybe.. selepas raya.. dan selamat juga bagi yang mula melangkah ke alam baru iaitu alam universiti.. bagi yang agak veteren seperti ex-diploma dan asasi under universiti... maybe kurang excited untuk memulakannya.. (macam aku juga dulu.. sebab dah selalu merasainya) jadi perlu berusaha bersungguh2 sebab tak mempunyai culture shock dengan suasana sedemikian.. kalau ada pun mungkin sedikit.. jadi boleh fokus sepenuhnya pada study.. bagi lepasan STPM dan matrikulasi.. selamat datang ke alam baru.. dan cuba beradaptasi dengan suasana baru.. jangan abaikan pelajar pula.. bila terasa diri sangat bebas dari peraturan, masa dan keluarga.. ingat tujuan utama adalah belajar.. bukan untuk bersuka ria atau bangga.. ok take care n good luck..


Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...