:: please fokus ::


astafirullah al- azim...
apa jadi dengan aku sekarang nie.. sejak dari pukul 10 tadi menatap nota..  namun satu apa pun tak masuk dalam fikiran .. kosong..  mana perginya semangat aku nie.. please diri behave.. u doesn't have enough time .. if u still like this.. banyak lagi benda yang nak kena faham dan baca ok.. please alert... walaupun paper malam jumaat.. tapi esok dah khamis ok.. please fokus..


situasi aku sekarang .. ibarat ada magnet yang cuba menolak... walaupun aku paksa untuk melekat.. aku tak tahu apa jadi dengan aku.. macam lost sangat sangat.. malas menguasai diri sepenuhnya.. aku cuba lenturkan.. tapi semakin kuat dia menampalnya.. bagaimana pun aku cuba memuhasabah diri dengan keadaan.. kenapa aku sedemikian..

aku cuba kenang kembali zaman-zaman diploma.. dimana tahap semangat yang tinggi untuk belajar.. aku letak sasaran untuk kejayaan...
  1.  Aku cari pencabar yang paling hampir dengan aku..
  •  bagi aku aku perlukan pencabar yang setara dengan aku.. iaitu coursemate aku.. nak kata rapat.. biasa-biasa jew.. tapi kitorang selalu chat hampir tiap-tiap malam.. ceritakan mengenai diri masing-masing.. sehingga suatu hari ceritakan mengenai matlamat.. masing-masing berusaha nak dapatkan anugerah dekan time tue.. (semester dua lebih kurang).. disebabkan nak kejar matlamat yang sama.. kitorang beat.. siapa dapat anugerah dekan dahulu kena bagi hadiah kat dia.. start daripada hari tue.. kitorang sentiasa berusaha  untuk dapatkan yang terbaik.. semester 5 sama-sama dapat anugerah dekan.. jadi secara automatik perjanjian terbatal.. tapi dia ada bagi hadiah juga.. beg.. buah tangan dari indonesia.. pada semua coursemate yang dapat dekan semester tue..  tapi akubelum balas lagi hadiah dia.. heheh.. insyaallah suatu hari nanti aku bagi.. 
  • itu pencabar... tapi bila masuk degree.. aku rasa susah untuk lakukan benda yang sama.. sebabnya.. masing-masing kelas berbeza.. kalau ada pun mungkin 2 atau 3 kelas yang sama.. yang lain berbeza dan ada rakan yang sama semua kelas dengan aku... itupun ibarat satu dahan yang sangat tinggi susah untuk aku capai.. walaupun aku cuba melompat untuk gapai.. tapi pokok tue seperti semakin lama semakin membesar.. dan mungkin suatu membiarkan aku jauh di bawah..
>>dalam situasi nie kenapa aku tak mencari alat bantu seperti tangga.. 
sedangkan aku tahu pokok ini tak boleh di panjat.. urmm??? 


dah.. aku cuba cari tangga sebenarnya.. tapi kaki aku ibarat melekat disitu.. dengan pelbagai kekangan disekeliling.. dengan kaki yang melekat ibarat alasankan dan sebagainya.. menjadikan aku terus dibawah pokok kan.. sedih pula bila aku menatap keadaan tersebut.. ibarat orang bodoh yang tidak mampu melakukan apa-apa disebabkan oleh kemalasan..

apa pun sekarang.. bukan alasan untuk terus berada di bawah pokok.. sebab manusia ada kelebihan masing-masing untuk berfikir.. usaha untuk mendapatkannya itu yang lebih penting.. sehingga mencapai kedahan yang diinginkan..


hanya diri sendiri mampu mengubahnya..


Comments

  1. teruskan mencari pencabar.. supaya niat nak bersaing itu ada :) kalau itu yg terbaik buat anda.. chill fren :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...