:: aku perlu perubahan..::

assalamualikum..

hai apa khabar semua.. mudah2an semua sihat2 belaka..

sekarang nie minggu kebusyan yang amat ketara.. dah tak tahu lagi macam mana nak bendung.. hari-hari kena push diri supaya jangan malas.. alert dengan keja.. dan cepat.. kalau tak.. tak siap la keja yang aku ada sekarang.. rutin aku dari start  buka sem ari tue sehingga sekarang.. pagi hingga petang kelas.. ada gap antara waktu kelas dengan amali petang tue.. mesti kena buat lab dulu.. lain punya lab..  kena kutip data amali lab yang sentiasa continue every day.. sometime forgot tue gabra gak.. sebab takut data ralat.. ada ahli group pun macam tak ada jew.. semua aku kena buat.. ( ok aku dah start membebal berkaitan ahli group aku..) (,^^).. selang-selang tyme lunch.. dengan tolong settlekan kelab pula.. balik ke bilik jew jangan mimpi nak rehat.. ada jew kerja-kerja yang perlu settle..tue tak masuk romate yang sentiasa memekak kat bilik lagi dengan speaker dia yang kuat tue.. cukup buat aku stress dalam bilik... penat weh.. pastu dengan program palapes la memanggil.. program kolej la.. haish sejak bila la aku suka aktif sangat nie.. sedangkan aku masuk nie semua dulu.. just nak isi sikit-sikit masa lapang yang ada jew.. bukan nak jadi aktif.. sebab aku tahu course aku adalah course yang sangat busy.. sebab banyak kerja lapangan.. aku tak mahu pelajaran aku terabai disebabkan aktivitii mengarut nie.. disebabkan ini jadual aku sebelum nie rombak terus.. tak ada masa rehat lagi kecuali 12.00 malam..

sibuk.. bukan alasan bagi aku untuk tidak meneruskan usaha aku.. kekadang.. aku fikirkan penat juga.. tyme tue malas memang datang menerjah dalam fikiran.. tanpa kekuatan semangat yang mendalam aku mampu tewas dengan kepenatan dan kemalasan.. dan mengelak untuk aku teruskan usaha aku untuk menjadi mengejar ilmu ini..

sekarang aku sangat takut dengan diri aku.. sebabnya aku ibarat seorang insan yang sangat lemah pada 2011.. sebab pada tahun tue result aku jatuh teruk.. pada kedua-dua semester.. aku tak mahu mengulangi kisah yang lama.. dan aku mahu tingkatkan prestasi aku kepada yang lebih  baik..  banyak orang cakap.. aku terlalu aktif dengan koko sehingga aku abaikan akedemik.. sebenarnya itu tak benar.. aku sebenarnya dalam keadaan terpaksa dan tanggungjawab.. tanggungjawab :: sebab aku sudah melibatkan diri aku dengan badan uniform ini..asyik disuruh, disuruh dan disuruh.. terpaksa:: dah diberi tugas..aku terpaksan menjalankannya sebab itu tanggugjawab aku.. kalau bukan aku yang buat.. siapa lagi yang bakal membuatnya.. akhirnya kos melepas akan terjadi..  yang mungkin salah aku juga.. aku mugkir pada janji aku disebabkan aku nampak ganjaran.. aku fikirkan masa yang terbuang kalau tidak diisikan dengan wang agak rugi.. namun sekarang aku menanggung akibat dengan pelajaran sedikit terabai.. namun tue tekad aku untuk berusaha menjadi yang terbaik.. dan pandai menjaga masa pelajaran dan aktiviti lainnya.. supaya aku terus cemerlang.. 

namun hingga hari ini.. sedikit demi sedikit aku cuba mengubah diri.. untuk jadi yang terbaik.. aktif pada aktiviti dan pelajaran diabaikan sesekali tidak.. sebab aku mahu jadi seorang yang berjaya..


bukan semua manusia mampu melakukan yang TERBAIK kepada dirinya, 
melainkan dia MENCARI yang TERBAIK..



Comments

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...