teman bertaut..

assalamualikum..

sapa cakap dalam sunyi.. x ada kawan..
sapa cakap dalam sendirian .. x ada teman..
kita tetap ada kawan.. kita tetap ada teman..
yang bertaut selamanya dalam diri kita.. 
iman.. ilmu.. dan amalan..
yang perlu sentiasa kita pegang..

dalam isu aku sekarang.. 
teman aku.. dulu kini dan selamanya..

jeng..jeng..jeng...

 pensel, buku, pemadam, kakulator dan teman baru laptop..
berteman menghampiri dua dekad..

sejak  aku di alam tadika..
aku mula mengenal pensel, pemadam dan kertas..
disitu permulaan segalanya.. yang membawa aku kenali lebih dari itu kini..

masuk ke sekolah menengah..
aku mula tersenyum.. tatkala kemudahan semakin menjengah aku..
pelajaran semakin advance..  kira-kira matematik pakai kakulator..
semakin memudahkan perjalanan hidup..
kali pertama aku mempunyai alat elektronik ketika itu..

sedekad lebih berlalu.. tibanya ke alam universiti..
bermulanya kemudahan di hujung jari..
laptop, komputer riba mula disisi..
ketika ini kegilaan mula menjadi..
dunia tanpa sempadan kini diterokai..
namun pensel pemadan dan kertas tetap di hati..

sekarang dah 17 tahun aku menerima pendidikan..
pendidikan dari pusat yang dinamakan tadika sekolah dan universiti..
dan 17 tahun jugalah aku mencipta pelbagai pengalaman yang turut mengajar aku kini..

kini hanya tinggal setahun saja lagi.. 
bagi aku untuk menamatkan pengajian aku di universiti.. 
sebagai pemegang ijazah..
dalam masa satu tahun yang berbaki ini..
aku harap aku mampu lakukan yang terbaik..
seperti apa yang aku inginkan.. insyallah..
walaupun.. 
pembelajaran itu tidak penah ada penamatnya..
sehingga ke liang lahat..



**tak perlu baca dalam keadaan sajak , pantun , syair dan sebagainya..  tiada kaitan dengan mana.. hanya perlu layan jew.. sebab ayat #$^%&^ .... 
mood :: sasau final exam


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...