Jom belajar statistik

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Rasanya dah lama tinggal dunia kira-kira.. tetiba muncul semula... baru jew rasa heaven sesangat jadi student master.. tak payah exam.. tak payah jawab kuiz... x payah study banyak-banyak.. just baca journal yang kita suka jew.. semuanya tajuk butterfly... collect data butterfly.. jumpa butterfly.. buat design study butterfly... sebelum datangnya bahana writing THESIS butterfly.. so berHEAVEN dulu dengan butterfly..

Tetapi tidak rupanya.. sesekali tidak.. tak ada exam.. tak ada kuiz... still kena baca banyak benda.. especially nak buat literature review.. mati kau kalau tak baca banyak-banyak.. tue tak kira lagi macam mana nak analisis data yang dapat pula.. hadoi... lagi pecah kepala..

Sekarang aku tengah berakit-rakit dahulu.. berlayar-layar kemudian... tengah sakit belajar statistik dahulu.. literature review aku mana belayar cari kemudian.. hadoi  lagi satu lagi..

Sekarang baru aku tau tak senang juga nak buat analisis.. bak kata pepatah english "without analysis no meaning of your data" cilok kata-kata dari blog boot camp wildlife statistik yang aku attend dua minggu nie.. lebih kurang macam tue la kata2 dia.. and now.. aku tengah sibuk study balik statistik.. dan kuiz yang dia bagi... sebab blur gila aku bila berada disana.. so balik bilik kena study sendiri dulu.. esok mudah mudahan cergas sikit bila tengok data nak analisis...



Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...