Berlagak Hebat Tapi Hampeh...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Today.. I need solution.. mengenai manusia yang sangat HEBAT.. boleh tengking.. tengking orang lain untuk tunjukkan idea dia yang betul tue.. padahal kekadang tue pakai idea orang lain juga.. wah.. sakit hati dengan manusia macam nie tau... tuhan tolong beri kekuatan dalam diri aku... sabar.. sabar.. n sabar..

Alhamdulillah.. tuhan masih memberi tahap kesabaran yang tinggi untuk aku.. bersabar dengan manusia macam nie.. baru jew aku rasa sikit semangat untuk mulakan balik.. tapi disebabkan oleh manusia-manusia macam nie la.. yang jatuhnya sesuatu organisasi.. tunjuk hebat time orang lain uruskan.. bila biar dia uruskan mula la tarik muka.. tuding orang tue orang nie.. then lepas tangan dan sebagainya.. weh menyampah aku menguruskan organisasi dengan manusia yang macam nie.. don't ask me kalau aku tak nak turun lepas nie.. kau sendiri yang cari pasal kan.. buat la sendiri.. tapi aku pasti.. kau pun takkan turun lepas nie kan.. dengan beribu alasan.. kalau orang lain pun tak nak turun... nampak tak.. uhh!!

Terdetik di hati aku.. bila terdengar pelbagai masalah yang di hadapi oleh budak-budak nie.. aku cuba nak cari solution untuk masalah ini.. biar aku korbankan sikit masa aku pun .. untuk aku cuba.. asalkan kebajikan budak-budak nie terjaga.. tapi malam nie.. ada manusia try cari penyakit dengan aku.. memusnahkan niat aku.. hilang terus weh.. niat nak buat baik... terus berganti dengan dendam dan menyampah.. aku mohon lagi tahap kesabaran supaya tinggi.. sesungguhnya aku dah jemu dengan pujian dia yang sebelum nie.. hasil kerja orang lain.. dia memuji begitu tingginya menyatakan hasil kerjanya..  padahal bila bagi tugas padanya .. dah gelabah biawak minta tolong sana sini.. tue pun bangga gila weh kata hasil kerja dia.. 

Nampak tak tahap kebencian aku begitu tinggi.. so siapa-siapa pembaca disini.. kalau terasa dirinya yang aku maksudkan dalam setiap peranggan dari kenyataan aku diatas.. so please.. ubah perangai anda tue.. jadi manusia yang sopan sikit kalau menegur orang.. jangan ikut perasaan sangat..aku tak lawan dan  masih tunjuk muka bodoh aku nie.. sebab aku nak jaga pride.. cause banyak mata yang memandang tadi.. kau sering sebut tentang jaga pride manusia lain.. sedangkan kau sendiri sama juga dengan yang lain tue.. kau tengking aku tadi depan sapa yea?? kau fikir la sendiri.. aku la manusia bodoh.. yang kau perbodohkan pun aku still diam.. n buat biasa.. tapi hati aku bernanah..

Sebenarnya.. banyak aku tak puas hati kat kau.. tapi aku rasa tak perlu nak nyatakan.. sebab kau kan pandai fikir.. so statement-statement aku kat atas tue pun dah jelas menyatakan apa yang aku tak puas hati kat kau.. kau fikirlah macam mana nak ubah.. atau kau tetap nak teruskan dengan ego kau.. suka hati kau lah... sebab kau pun faham aku kan.. aku dah banyak kali ulang.. aku kalau marah.. aku pendam.. dan senyap.. tapi bila aku fikir kawan.. aku tulis dalam blog nie.. sebab aku tau juga.. kau salah seorang pembaca belog aku.. so ubah.. kalau kau nak teruskan persahabatan kita dengan aman.. sebab kesabaran manusia ada tahap.. aku pun tak tau macam mana kalau aku meletup..

Bab nak urus organisasi tue.. dengan rancangan kau.. aku dah start tawar.. tengok la macam mana.. kalau sakit hati aku hilang kew haper.. secara jujurnya aku katakan.. kau lah antara salah seorang dari dulu lagi.. yang menyebabkan aku tawar hati untuk turun training.. sebab apa yang orang buat semua kau tak puas hati.. kau comment jew.. ada kau buat sekali..yea untuk beberapa part dan tak untuk kebanyakkan part.. dan kau bagi alasan yang kau dah buat kerja lain... weh tak membantu pun weh.. sedar la.. bukan orang tak nampak perangai kau tue.. tapi malas nak cakap jew macam mana kau selalu cakap kat orang lain...


Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...