kerenah hidup sendiri..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Bila tengok kehidupan orang.. teringat kehidupan sendiri.. macam-macam kerenah.. macam-macam benda nak dilakukan.. bila tengok orang istiqamah dalam melakukan sesuatu.. sehingga capai kejayaan daripada usahanya.. kita pun berminat juga nak lakukan sesuatu.. nak dapat macam mana yang dia dapat.. tapi kita tak pernah pula nak selidik diri kita sendiri.. bila kita tak dapat macam orang lain dapat.. pernah tak kita fikir.. kita betul-betul berusaha kew dengan apa yang kita nak.. kita istiqamah atau tidak dengan setiap apa yang kita lakukan.. kalau tidak macam mana nak berjaya...

aku banyak terfikir sendiri.. dengan kehidupan aku.. masa depan aku.. aku ingin jadi yang terbaik.. baik kehidupan sebagai pelajar.. anak... kawan.. masyarakat.. dan hamba kepadaNya... tetapi aku rasa aku mudah goyah.. mudah cuai.. mudah lalai dengan setiap apa yang aku lakukan... hari nie aku datang semangat yang berkobar-kobar ingin mengejar cita-cita.. esok aku malas.. nak bergerak cari untuk isi perut sendiri pun malas.. ya allah tolong beri kekuatan dan semangat kepada hambamu ini.. dalam mencari yang terbaik di sisimu..

aku.. sentiasa bercita-cita inginkan yang terbaik dalam hidup.. dan kadang-kadang rasa memerlukan pemimpin yang mampu memimpin aku.. sebabnya aku lemah.. cuai dan mudah alpa dengan kehidupan aku sendiri.. tapi.. tetap mahu mencari kesempurnaan.. matang pada aku.. penting.. untuk membawa kehidupan yang lebih baik di masa hadapan.. tetapi aku kekadang takut dengan diri sendiri.. takut dengan persekitan dan takut yang berbagai-bagai..  persoalan diri yang agak semak difikiran aku.. suka fikir benda yang menyerabutkan akal fikiran sendiri...

ntahlah.. itu jawapan yang selalu aku ungkitkan sekiranya tiada jawapan bagi diri sendiri...

harap esok aku bangun dengan penuh semangat dan harapan yang tinggi.. untuk teruskan cita-cita aku sehingga berjaya.. jangan down.. buang semua persepsi buruk.. dan jadi yang lebih baik.. insyaallah..

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...