Perasaan itu?

Assalamualikum... hai...

Hari nie nak cerita mengenai perasaan sendiri.. perasaan yang tak pasti nak cerita macam mana.. kalau nak cakap perasaan time  'si dia' dalam mimpi propos tue berbunga-bunga... nie perasaan yang lebih lagi daripada tue..  berbunga, terharu, sedih, sebak berbangga dan sebagainya.. sebab apa?
perasaan tue datang lepas aku dapat surat pos dan tengok gambar nie...




Ada hikmahnya bila berlaku sesuatu... jangan sedih dengan ujian Allah bersabar, tawakal dan lihat hikmahnya..

Kalau difikirkan balik.. memang aku semangat sangat nak sumbung study awal tahu dulu.. tapi bila lama-lama, tinggal dan abaikan.. perasaan tue semakin terhakis sikit demi sedikit hari demi hari.. hari nie bila aku terima gambar-gambar konvo aku tahun lepas.. aku rasa terharu sebak dan sebagainya.. teringat balik segala kenangan pahit manis semasa mengharungi pengajian master aku.. master by research.. ingat balik segala cita-cita yang aku idam-idamkan dulu-dulu nak jadi penyelidik dan pensyarah.. ingat balik macam mana perasaan orang yang pandang aku sekarang, lepasan ijazah yang belum mempunyai kerjaya yang stabil... aku pandang semua tue.. aku pandang balik gambar-gambar yang ditangkap, time aku atas stage.. yup pahit manis,gering liku-liku pengajian itu aku rasai.. dan aku rasa aku patut berbangga dengan diri aku sendiri kerana boleh berdiri sehingga ke tahap tue... dan aku rasa, aku tak patut give up, rendah diri dengan kata-kata orang lain,.. aku patut teruskan cita-cita dan kejar sehingga capai apa yang aku nak capai...

gambar konvo tue , bila aku pandang.. macam ada satu kuasa yang cuba nak sentuh hati aku... bila pandang nampak deretan pensyarah dibelakangnya, lagi buat aku tersentuh.. nampak nama kos pergajian aku, nampak aku pegang skroll tue.. nampak aku baju double layer tue.. urmmm.. aku rasa nie baru double layer.. kalau yang triple layer lagi la ntah macam mana perasaan aku time tue kot...

dan lagi aku harap sangat la.. pengharapan yang sangat-sangat supaya cita-cita aku nak jadi pensyarah atau kurator dalam bidang aku tercapai aku harap sangat.. bukan maksud aku aku tak nak sia-siakan pengajian dan pengorbanan aku selama ini.. sebolehnya  aku nak sampaikan ilmu dan benda yang aku minat nie pada orang lain.. supaya sama-sama boleh dalami dan sama-sama hargai apa yang ada sekarang dalam alam kita.. itu yang aku nak sampaikan dalam masa yang sama nak terap ilmu aku.. dan nak cari lagi ilmu tue.. aku harap sangat aku dapat capai cita-cita aku.. aamiinn.. insyaAllah..  hanya pada dia aku memohon..

Point dia, dalam erti kata yang mudah... aku sebenarnya terharu bila tengok balik gambar2 konvo tue sebab aku boleh berdiri hingga tahap tue.. dan aku tak patut mengalah dengan mudah.. terhadap apa yang aku cita-citakan walaupun banyak mulut2 yang halang aku untuk teruskan pengajian ke peringkat yang seterusnya.. ayuh.. 

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...