My impian #3seriespunyaimpian..

Sekarang masa nak create balik cita-cita..
rasa hidup sekarang macam zaman sekolah dulu pula.. duduk rumah pagi pergi sekolah.. tengah hari balik sekolah makan-makan, solat zohor siap2 pergi pula sekolah untuk tuisyen atau koko pula waktu petang... weekend ada kelas tuisyen.. sama la juga dengan sekarang.. pagi bangun pergi kerja, tengahari balik makan.. petang pergi keja balik... malam buat revision subjek tuisyen ka, study journal ke atau belajar grammar and do practices atau pun baca mana-mana sumber bacaan yang best yang boleh improve diri.. kalau nak rest pun tengok movie yang boleh bagi motivasi atau keyakinan diri.. ataupun baca hal-hal berkaitan agama dan akhirat.. improve diri bab agama.. itu rutin malam sekarang.. siang macam biasa.. weekend full dengan kelas tuisyen memang tak pergi mana-mana kecuali ada public holiday saja..  haaa... rutin aku nampak kan sangat macam budak sekolah lagi.. full and pek..

boleh ja tak nak buat benda-benda tue tapi.. rasa macam diri nie sangat tak ada pengisian.. macam kosong.. then, me prefer diri ini rushing to do something... baru rasa diri macam bermakna sikit hidup tue...

kan aku kata diri ak sekarang macam budak sekolah kan.. so sekarang aku rasa patut untuk aku letak matlamat aku apa aku nak jadi  di hadapan.. so situasinya macam budak spm rancang.. after spm nie nak jadi apa la.. lebih kurang cam tue la..

aku ada matlamat aku.. insyaallah aku harap sebelum aku masuk  umur 40... aku harap aku dapat jadi lecturer.. lecturer dalam bidanag aku iaiatu wildlife  ecology dan aku harap juga aku diberi pengalaman dan peluang untuk terlibat dengan penyelidikan diluar negara dalam bidang aku... tak kisah la sebagai intern researcher or researcher fellow ka... harap aku akan dapat pengalaman tue.. untuk aku study diluar negara dan belajar cara pembelajar dan kajian disana (tak kesah mana-mana negara pun). dan peluang tue aku dapat kongsi dengan student aku...

aku suka untuk jadi sebahagian daripada tenaga pengajar.. sebab bagi aku ilmu haruslah untuk dikongsi bukannya untuk simpanan diri sendiri.. yup aku selesa, bahagian dan best untuk mengajar student aku sekarang di pusat tuisyen.. memang la kekadang ada juga yang menjengkilkan tetapi, aku rasa puas bila dapat bagi ilmu pada diorang yang betul2 inginkan ilmu... akan rasa kepuasan tue..

akhir kata.. aku harap impian aku jadi pengajar, dalam bidang aku, dan ada pengalaman membuat penyelidikan diluar negara ( negara eropah ka kan) tercapai hendaknya... aamiiin...


My Sweety Room, Villa Field
21:30 03022018
menaikan semangat sendiri..

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...