My Dreaming Room..

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Dari dulu lagi.. mengidam-idam.. dapat kejap.. lepas tue hilang balik.. dapat pula..
pastue hilang balik.. tak habis-habis.. dan tak pernah kekal..dan kekadang fikir macam.. ala biar la..
tunggu ada rumah sendiri jew la..
memang kekal untuk kita..

tue la masalah bilik yang aku sering alami dirumah.. tak pernah cukup walaupun asyik tambah bilik..
sentiasa kena campak... selalu jadi mangsa aku dengan kakak aku jew la..
sebab kami paling banyak mengalah.. urmm
dia pun pernah cakap.. kita patut ada bilik sorang satu..
so.. kalau cam tue.. sorang kena ambil bilik baju yang kat luar rumah.. 
kesian yang menjadi mangsa tue.. tapi sampai sekarang.. masih belum ada yang nak volunteer ambil bilik di luar rumah... so aku rela menumpang bilik adik lagi.. walaupun kena tidur di bawah...
Begitu permasalahannya..

Sekarang aku nak bilik sendiri... ada satu bilik kosong.. selepas semua pakaian dah diubah ke bilik diluar rumah.. yea.. bilik yang diluar rumah tue.. dah dijadikan bilik menjahit dan bilik pakaian...
cuma ada beberapa alamari dan pakaian sahaja yang belum dipindahkan..
antara aku dan kakak sapa yang nak ambil bilik tue..
kata aku.. sapa yang beli perabot dulu.. letak dalam bilik tue.. 
kira jadi bilik dia punya..
 
kakak aku cakap dia nak letak aircon.. 0wh.. aku tak suka aircon..
 lebih prefer kipas dari aircon walaupun dia sejuk.. tapi mengeringkan.. lagi satu banyak nak kena renovate kalau letak aircon.. sebab bilik tue banyak ruang udara.. akak aku cakap suka hati..
tapi aku tetap dengan pendirian aku.. sapa beli perabot dulu.. bilik itu dia punya..
tapi bila status bujang.. bilik selalu diberi keutamaan kepada yang berkeluarga..
arghh.. aku tetap dengan PENDIRIAN AKU...

aku dah ada design... untuk bilik idaman.. 
just simple-simple jew.. sebab bilik tue pun kecil



< ini cerita lama dulu tahun 2015> <29>
aku  datang baca sini.. apa la aku mengarut-ngarut tentang tak ada bilik..
Tapi alhamdulillah .. berkat pkp dan duit elaun yang ada aku dah ada bilik sendiri dah kini

https://samsunshine06.blogspot.com/2020/06/pkpb-fasa5.html DEKO BILIK SEMPENA PKP 2020

Popular posts from this blog

Kinohimitsu review..

::course perhutanan.. jom kenal::

Master by RESEARCH...